Annons:
Etikettläkemedel-vitaminer-mineraler
Läst 933 ggr
Rosen82
2019-01-09 20:00

Berocca o Blutsaft

Om jag tar blutsaft en halvtimma innan frukost och berocca i samband med frukost fungerar det. Får jag bra effekt eller är det någon som slår ut den andra?

Annons:
NiklasTyreso
2019-01-12 12:01
#1

Knappast någon risk som jag kan se. Enda frågetecknet är varför blutsaft rekommenderar intaget 30 min, för generellt brukar näringsämnen tas upp bäst när de intas med mat. Tog du mineralrika blutsaft samtidigt med c-vitaminbrus i berocca så skulle järnupptaget från blutsaften öka. Blutsaft används för att öka järnupptaget, men det innehåller en stor mängd växter med olika positiva effekter på hälsotillståndet. Brännässla ingår, och den är den mest hyllade allmänt stärkande örten som oxå innehåller mycket järn och mineraler. Nässlor höjer ofta järnvärdena och är gratis att plocka i naturen. Berocca tas för att man ska bli piggare, men alla former av näringsbrister och vitaminbrist ger trötthet. Man får många fler vitaminer och mineraler med en med en multivitamin tablett, till ett lägre pris. Eller med mycket frukt och grönt. Mest olika nyttiga hälsosamma ämnen får man i sig från frukter, grönsaker, rotfrukter och kålväxter. Varierar man intaget av sådana vegetabilier med minst fem olika sorter per dag (gärna 10 olika), då kan man fundera över om blutsaft behövs alls. Men de flesta äter inte så mycket nyttiga vegetabilier så då kan blutsaft vara ett bra alternativ.

OlgaMaria
2019-01-13 16:01
#2

Jag tror det är bättre att ta den ena i samband med frukost och den andra i samband med middag/kvällsmat. I och med att de båda innehåller många olika näringsämnen är det bättre att sprida ut intaget. Men det är nog inga problem om du skulle ta båda samtidigt heller. Men bättre nytta av båda preparaten ifall du sprider ut intaget.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Rosen82
2019-01-15 22:00
#3

Så berocca på dagen och blutsaft på kvällen?

Upp till toppen
Annons: