Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 707 ggr
Anonym8899
2019-01-09 16:47

Fint med kurvor som ungdom/tonåring?..

Vet inte om detta är konstigt att fråga som 11 åring men men.. Jag har iallafall kropp komplex. Har stora höfter och är lång och ganska stora ben. Är 1,63 m och väger ca 61kg. Har relativt smal mage, har till och med lite magrutor. Men stora höfter. När jag kollar på andra i klassen så har ju dom väldigt smala ben emot vad jag har och inga höfter alls och är typ 20 cm kortare en mig. Känner mig så tjock när jag kommer:( Kom in i puberteten när jag var 10 år och var först i klassen också.

Annons:
Sindri
2019-01-09 17:01
#1

Det finns nog inte någon tonåring som tycker att de kom i puberteten i lagom tid. Och inte någon som är nöjd med sin kropp. Själv var jag sist i klassen att få bh. Ett trauma!

Jag har för mig att jag läst att man växer nerifrån så det är inte konstigt att ben och höfter växer först. Jag blev aldrig mer än 161 som vuxen, åh, vad jag alltid har önskat mig några centimeter till.
Jag tycker det låter som om du kan bli en ståtlig kvinna. Bär din kropp med stolthet, gör inte som min kompis som tyckte hon var för lång och alltid kutade med ryggen. Det straffade sig senare. Sträck på dig och var stolt! 😉

NiklasTyreso
2019-01-12 16:40
#2

Vissa tjejer har mer kvinnliga utseende än andra, som breda höfter (och vissa killar mer manligt utseende), det är bara att acceptera att man får den kropp man får. Alla människor är värda respekt oavsett vilken kropp man har. Det viktiga är hur man är som person. Om någon har synpunkter på din kropp kan den personen dra åt …

ApanAnn
2019-01-24 10:44
#3

Kroppar ser olika ut, men i reklam och på TV är det inte alla former av kroppar syns så ofta. Om du får använda instagram kan det vara fint att titta på t.ex kontona karinkajjan och stinawollter för att se att andra kroppar också finns. Det är så lätt att glömma att vi kommer i alla möjliga storlekar, färger och former. Och att det är okej. Ibland hjälper det att tänka på vad kroppen kan göra och inte på hur den ser ut. Att den kan springa, gå och hoppa och göra andra häftiga saker. Min egen kropp funkar inte så bra alltid så för just mig är det en klen tröst… men min kropp är min och jag är ändå okej med den. Det är liksom inte som att jag kan få en ny, så jag försöker vara snäll med den.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Upp till toppen
Annons: