Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 921 ggr
0utstanding
1/9/19, 3:24 PM

Ytlig blodpropp i benet

Om man fått en ytlig blodpropp i benet, kan den då inte lossna och vandra runt i kroppen och fastna i tex hjärta eller lungor? Är det de djupare propparna som det kan hända så med?

En släkting har precis kommit hem från sjukhuset efter att hon sökt vård pga smärta och svullnad i ett ben. Röntgen gjordes och hon fick besked att det var en ytlig blodpropp men det var inget farligt sa läkaren utan hon blev hemskickad med injektioner Fragmin att ta själv i 14 dagar.

När jag läser om blodpropp i ben så står det ju att de kan vandra till lungor mm. Vet ni något hur det är?

Annons:
Herveaux
1/9/19, 3:36 PM
#1

Min make har haft ytlig propp i benet och fick likadan behandling som din släkting. 
På honom bet injektionerna ganska snabbt och han kände sig mer eller mindre helt återställd efter att par dagars medicinering. 

Jag är ganska säker på att det då pratades om att det är proppar som sitter djupare som kan bli besvärliga eller t.o.m farliga om det vill sig illa.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maria
1/9/19, 4:13 PM
#2

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: