Annons:
Etiketthjärt-lungsjukdomar
Läst 856 ggr
kaptenhallon
2018-12-28 00:28

Svårt att andas när jag ligger ner

Jag vet inte riktigt när det började men för kanske 1-2 veckor sen började jag få svårt att andas när jag la mig ner. Jag känner inte av det annars under dagen men så fort jag lägger mig så känns det som luftstrupen stängs igen. Jag varken är eller har varit förkyld, kan det vara astma? När det varit som värst har jag varit tvungen att använda mig av en inhalator (Buventol EasyHaler) som jag fick i samband med luftrörskatarr för några månader sen och det har hjälpt. Värt att notera, är smått överviktig, vet inte hur stor roll det spelar iom att jag inte märkt nåt förrän nu nyligen och jag har legat på samma vikt i flera år utan liknande problem.

Annons:
Sabah
2018-12-28 07:06
#1

Har du varit till någon kroppsterapeut? Ibland kan låsningar i bröstryggen påverka andningen, det är då som en befrielse att få upp de😊


💖🧡💛💚💙💜

OlgaMaria
2018-12-28 19:47
#2

Är det olika när du ligger i olika ställningar?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

kaptenhallon
2018-12-28 20:13
#3

#1 Det kan det mycket väl vara då jag just nu har extremt ont i bröstryggen.. så jag ska absolut kolla upp detta då!

#2 Nej det är samma i alla ställningar, men jag ska kontakta en kroppsterapeut som #1 säger och se ifall det kan vara orsaken!

kaptenhallon
2018-12-28 21:35
#4

#1 Tror du detta går att lösa på egen hand på nåt vänster? Jag tror inte jag har råd att gå till kiropraktor/naprapat.. är så fruktansvärt dyrt :(

Åsa S
2018-12-28 21:50
#5

Det finns kiropraktorer som är anslutna till landstingsvården jag går till en sån vanlig taxa som vårdcentralen har gäller + frikort gäller med. Kolla runt där du bor ifall det finns nån rehabavdelning där kan det finnas såna kiropraktorer + sök även på kiropraktor + frikort så kanske du har tur hitta nån som inte finns alltför långt borta.

Sabah
2018-12-29 04:29
#6

Sjukgymnast på vårdcentralen kan kanske hjälpa, tror att jag fått hjälp där ibland. De kan ha olika utbildning och erfarenhet, värt att ringa och kolla 😊


💖🧡💛💚💙💜

Annons:
Upp till toppen
Annons: