Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 381 ggr
Nea00
2018-12-27 21:05

Lindring halsont

Jag har en kusin som hade streptokocker för en vecka sedan, jag tror kanske att han har smittat mig men vet inte helt säkert. Jag har riktigt ont i halsen och halsen känns svullen och trång när jag ska svälja mat. Jag är också ganska förkyld och mycket snuvig.

Just nu så är vi i våran "sommar"stuga för att åka slalom varje dag. Idag när åkte slalom så var det faktiskt skönt att komma ut i den friska luften med det blev lite jobbigt när jag ansträngde mig. Hur ska jag lindra halsont? Ska jag vila någon dag och inte åka slalom?

Annons:
Sindri
2018-12-27 23:03
#1

Streptokocker kan orsaka vanlig halsfluss, men också allvarligare infektioner.

Jag tycker du som vid alla infektioner skall vara försiktig med att anstränga dig.
Var gärna ute om det känns bra, men ta en stillsam promenad istället. Det som kan lindra är varm dryck med honung, ingefära värmer och lindrar, men jag tror nog du behöver något avsvällande. Finns det apotek i närheten så tycker jag ni skall försöka få tag på något avsvällande.
Försök sova ordentligt och passa på att vila när de andra är ute och åker.

Fick din kusin någon sorts medicinsk behandling för sin streptokockinfektion är det möjligt att du också behöver det.

Nea00
2018-12-28 13:07
#2

#1, tack! Nej, min kusin är 3 år och det märktes knappt på han att han var sjuk eftersom att han äe så liten och pigg. Nej, han fick ingen medicinsk behandling :).

OlgaMaria
2018-12-28 19:46
#3

Skiva upp gul lök varje kväll och ha nära när du sover. Lindrar och kan förebygga att det sprider sig till lungor mm.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: