Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 754 ggr
Anonymamej
12/27/18, 7:06 PM

Hur läker man detta snabbt?

Igår så råka jag klippa mig i fingret. Fråga inte hur jag lyckades, men klippte i silvertejp o tappade rullen o klippte såhär istället. Mamma säger att det inte är farligt utan bara plåstra. Men det gör ju ont! Hur ska jag/vi fixa detta? Åka in är ju ingen idé då skrattar dom bara. Det går inte dra loss den där fliken för det gör as ont. O det barq blöder. (Hände igår typ kl 18) (bilden är från igår 2 timmar efter)

Annons:
MonicaLagerquist
12/27/18, 7:09 PM
#1

Jag skulle tejpa hårt med kirurgtejp. Hålla torrt och vila fingret/handen i häglääge.

Jag kan inte se bilden.

Jag lyckades skära av mig halva fingertoppen på pekfingret en gång och det läkte fint med det knepet.

Stolt ägare till fem La permer

Anonymamej
12/27/18, 7:09 PM
#2

Såhär är det nu, det blöder lite. Kan nog dra bort men som sagt gör as ont

Anonymamej
12/27/18, 7:10 PM
#3

#1 nej det va video ist för bild då man inte såg så bra på bilden :)

tlover
12/27/18, 7:13 PM
#4

Förutom#1 tips så är kådsalva ett hett tips. Det minskar risken för tex infektioner och liknande. Och såklart att hålla det rent

l'm back

Maria
12/28/18, 7:34 AM
#5

Det verkar inte så djupt så håll det rent bara och se till så att det inte blir någon infektion.

Försök att klipp bort silvertejpen med sax istället för att riva och dra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anonymamej
12/28/18, 1:23 PM
#6

#5 jag klippte med sax men jag höll i tejpen samtidigt och på nåt vänster tappade jag tejpen så jag råka klippa tummen istället. Men nu har vi satt dit nån tejp som skulle få ihop (minns inte vad det hette). Plus ett vanligt plåster över. Men det gör väldigt ont när jag slår i tummen i nåt haha jag är klumpig :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: