Annons:
Etikettstress-och-utbrändhet
Läst 746 ggr
Ingensärskild
12/22/18, 1:32 AM

Tecken på stress eller vad är fel?

Hejsvejs. På senaste tiden har jag haft svårt att sova, jag får aldrig trötthetskänslan på kvällen och har blivit känslig för ljus när jag ska försöka somna. Har haft illamående (inte spytt) och som pustar av gungande yrsel i bara några sekunder till och från under dagarna. Har även tryckande huvudvärk, främst på kvällen runt 20 och får random orokänslor. Vill typ börja gråta av ingen anledning. Vad är det för fel på mig? Är det stress? Nån som känner igen sig? Jag har inga problem med minnet eller koncentrationen som det står att man brukar ha om man är utmattad och stressad.

Annons:
Åsa S
12/22/18, 5:06 PM
#1

Beror ju på hur gammal du är men hormonbrist ex. i klimakteriet kan ge såna symptom.

Ingensärskild
12/22/18, 6:06 PM
#2

Jag är 17 haha

Åsa S
12/22/18, 6:22 PM
#3

I tonåren är det ju också svajande hormoner som inte stabiliserats, klimakteriet är ju typ andra svängen med svajande hormoner. Jag hade ofta yrsel när jag var tonåring + även när jag kom in i klimakteriet + även mitt tidvis låga blodtryck kan  dock spela in där med.

CaFe
12/23/18, 5:31 PM
#4

Hej! Kan vara dold skelning. Kan ge en uppsjö av besvär och är ofta mycket svår att upptäcka. Vanliga besvär: • huvudvärk / migränliknande el. Spänningshuvudvärk • nack, axel och rygg problem / värk • illamående • yrsel / hjärndimma / balansproblem • ljuskänslighet • sömnproblem • oförklarlig oro och panikattacker, speciellt vid ökad visuell stimulans (köpcentrum, affärer, bilköring) • obehag vid användning dator, mobil, läsning, närarbete • trötta / onda / torra ögon • spänningar i käkarna du har flera av ovan symptom. Man behöver inte ha alla symptom och besvären är olika från person till person! Det är ofta mycket svårt att koppla symptomen till ögonen och du behöver kolla med Ortoptist för att utesluta att det är skelning. Skelningen är ofta då liten att den inte syns med blotta ögat. har själv dold skelning och hade alla ovan symptom plus mer! Behandlas ofta med prismaglasögon! Hoppas det kan hjälpa dig på vägen!

Upp till toppen
Annons: