Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 596 ggr
Kaninlover4life
2018-12-20 21:36

Infekterat sår

(fel grupp kanske)

I fredags fick jag ett sår i foten. Skulle väl kalla det ett "krossår", det sitter strax nedanför stortån på foten. Det är så att det nu i 3 dagar varit infekterat och varigt, gör rent noga, låter det lufta och har även plåster. Men varje dag så "läcker" såret både igenom plåstret och strumpan. 

Det gör även extremt ont, kan endast gå med den yttre sidan av foten. Och med tanke på at var den sitter så "går såret upp" när jag går eftersom det drar när tån rör sig.

Är väldigt röd runt såret, även vissa röda sträck längre upp mot foten.

Har feber och smått illamående.

Undrar ifall jag borde åka till vårdcentralen?

Varför jag inte bara ringer eller åker dit och frågar är för att jag varje gång ändå blivit dumförklarad att det inte är någon fara, sen har det ändå kommit fram att jag haft blodförgiftning osv. Vill ej åka dit för ingenting.

Annons:
Herveaux
2018-12-20 21:46
#1

Jag hade absolut åkt in.
Om möjlighet finns så hade jag skrivit mig hos en annan vårdcentral.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Thessan_H
2018-12-20 21:49
#2

Röda sträck (eller strimmor) och feber är inget bra tecken. Det kan vara blodförgiftning! Mitt råd : ring vårdcentralen! Om ni har kväll/helgmottagning där du bor så hade jag åkt iväg på en gång. Lycka till och krya på dig!

Kaninlover4life
2018-12-20 21:53
#3

Tack för svar! Ska ringa och kolla med vårdcentralen och 1177 :)

Kaninlover4life
2018-12-20 22:07
#4

Vårdcentralen öppnar ej förrän imorgon, det är väl inte värt att åka till akutmottagningen?

Honestyisdead
2018-12-20 22:13
#5

Jo jag hade åkt till akuten. Ring 1177

Emki
2018-12-21 00:46
#6

Röda streck längre upp på foten kan vara tecken på blodförgiftning, så åk in. Blodförgiftning är inget att leka med, så lika bra att vara på säkra sidan. Hoppas det går bra för dig!

Annons:
Vixxen
2018-12-23 17:23
#7

Hur har det gått?

Upp till toppen
Annons: