Läkemedel, vitaminer & mineraler

Koffein och smärtstillande

2018-12-15 13:19 #0 av: Ingensärskild

Käkar en del koffeintabletter (hatar kaffe) men får även ofta huvudvärk. Någon som vet vilka smärtstillande som är okej att blanda med koffein? Enda jag får fram när jag googlar är att man inte ska blanda koffein och paracetamol.
Tacksam för svar!

Anmäl
2018-12-15 13:28 #1 av: Maria

Man har väl inte säkert konstaterat att det är farligt.

Treo och Bamyl kan du ju ta för de innehåller redan koffein men då får du kanske sluta med att äta dina koffeintabletter.

/Maria

 

Anmäl
2018-12-15 13:33 #2 av: Rafflan

Det enda jag vet är att man ska undvika koffein tabletter ihop med paracetamol, då koffeintabletterna är så starka jämfört med vanligt kaffe.

Vanligt kaffe + paracetamol ska vara oskadligt.

Om du har ont i huvudet kanske det beror på koffeintabletterna då det är en vanlig biverkning? eller om du använt koffeintabletterna länge och sen slutar kan man få huvudvärk. 
Prova slutar med koffeintabletterna och ta bara paracetamol?

Anmäl
2018-12-15 14:02 #3 av: Ingensärskild

Har precis börjat med koffeintabletter. Har haft kronisk spänningshuvudvärk i perioder (är den kronisk då?) sen jag gick på lågstadiet, är 17 nu...

Anmäl
2018-12-15 14:37 #4 av: Maria

Låter snarare som du behöver söka vård för din huvudvärk. Spänningshuvudvärk kan ofta fysioterapeuter kämpa till med.

/Maria

 

Anmäl
2018-12-16 10:07 #5 av: Ingensärskild

Var hos läkare när jag var runt 12 men det enda de sa att jag skulle göra var att käka Alvedon 🤷🏻‍♀️

Anmäl
2018-12-16 10:08 #6 av: Maria

Då tycker jag du ska göra ett nytt läkarbesök.

/Maria

 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.