Annons:
Etikettläkemedel-vitaminer-mineraler
Läst 546 ggr
Ingensärskild
12/15/18, 1:19 PM

Koffein och smärtstillande

Käkar en del koffeintabletter (hatar kaffe) men får även ofta huvudvärk. Någon som vet vilka smärtstillande som är okej att blanda med koffein? Enda jag får fram när jag googlar är att man inte ska blanda koffein och paracetamol. Tacksam för svar!

Annons:
Maria
12/15/18, 1:28 PM
#1

Man har väl inte säkert konstaterat att det är farligt.

Treo och Bamyl kan du ju ta för de innehåller redan koffein men då får du kanske sluta med att äta dina koffeintabletter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Rafflan
12/15/18, 1:33 PM
#2

Det enda jag vet är att man ska undvika koffein tabletter ihop med paracetamol, då koffeintabletterna är så starka jämfört med vanligt kaffe.

Vanligt kaffe + paracetamol ska vara oskadligt.

Om du har ont i huvudet kanske det beror på koffeintabletterna då det är en vanlig biverkning? eller om du använt koffeintabletterna länge och sen slutar kan man få huvudvärk. 
Prova slutar med koffeintabletterna och ta bara paracetamol?

Ingensärskild
12/15/18, 2:02 PM
#3

Har precis börjat med koffeintabletter. Har haft kronisk spänningshuvudvärk i perioder (är den kronisk då?) sen jag gick på lågstadiet, är 17 nu…

Maria
12/15/18, 2:37 PM
#4

Låter snarare som du behöver söka vård för din huvudvärk. Spänningshuvudvärk kan ofta fysioterapeuter kämpa till med.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ingensärskild
12/16/18, 10:07 AM
#5

Var hos läkare när jag var runt 12 men det enda de sa att jag skulle göra var att käka Alvedon 🤷🏻‍♀️

Maria
12/16/18, 10:08 AM
#6

Då tycker jag du ska göra ett nytt läkarbesök.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Rafflan
12/16/18, 4:05 PM
#7

Eller söka dig direkt till en sjukgymnast, fysioterapeut eller naprapat, då dem är bättre än läkare på spända muskler, för sitter problemet där är det lätt löst med rätt behandling.

Upp till toppen
Annons: