Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 638 ggr
Rosen82
2018-12-09 18:09

Rygg

Skrivit i ett tidigare inlägg att det känns som jag har myrkryp i höften men nu tror jag att det kommer från ryggen. Hör att många går och få massage vid ont i ryggen och många går till kiropraktorn vilket hjälper bäst?

Annons:
Lussan20
2018-12-09 18:14
#1

Att stärka ryggen ger bäst resultat, promenader och träning. Ofta är vi för svaga i ryggen och får olika problem. När jag skaffade en hund blev ryggen starkare då hade jag provat många alternativa behandlingar.

Mvh/WL🌺

Rosen82
2018-12-09 18:18
#2

Går mycket på jobbet jobbar som servitris

Zadeira
2018-12-09 18:23
#3

En kiropraktor är oftast jättebra på bedöma om man behöver massage istället för eller tillsammans med kiropraktor-behandling. När jag hade problem fick jag både massage och kiropraktik hos min kiropraktor eftersom mina problem var en kombination av muskulärt och snedbelastning i höfterna.

Du skriver att du går mycket på jobbet, se över dina skor om du behöver byta eller lägga in någon sula, men det har du säkert redan tänkt på.

Lussan20
2018-12-09 19:04
#4

Tänkte detsamma, om man går mycket i arbetet så är skorna jätteviktigt. Min son som arbetar på konditori fick så ont i sina fötter i somras, fick köpa inlägg mm..Mvh/WL🌺

Caeli
2018-12-09 19:19
#5

#2 Att gå mycket inomhus på jobbet är ju inte riktigt samma sak som en promenad utomhus. Blir mera "småstampande" inne. Kan kanske vara så att du lyfter tungt/fel i ditt arbete?

Maria
2018-12-10 06:34
#6

En fysioterapeut kanske kan hjälpa dig?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: