Smärta och Värk

Rygg

2018-12-09 18:09 #0 av: Rosen82

Skrivit i ett tidigare inlägg att det känns som jag har myrkryp i höften men nu tror jag att det kommer från ryggen. Hör att många går och få massage vid ont i ryggen och många går till kiropraktorn vilket hjälper bäst?

Anmäl
2018-12-09 18:14 #1 av: Wonnalesan

Att stärka ryggen ger bäst resultat, promenader och träning. Ofta är vi för svaga i ryggen och får olika problem. När jag skaffade en hund blev ryggen starkare då hade jag provat många alternativa behandlingar.

Mvh/WLBlomma

Anmäl
2018-12-09 18:18 #2 av: Rosen82

Går mycket på jobbet jobbar som servitris

Anmäl
2018-12-09 18:23 #3 av: Zadeira

En kiropraktor är oftast jättebra på bedöma om man behöver massage istället för eller tillsammans med kiropraktor-behandling. När jag hade problem fick jag både massage och kiropraktik hos min kiropraktor eftersom mina problem var en kombination av muskulärt och snedbelastning i höfterna.

Du skriver att du går mycket på jobbet, se över dina skor om du behöver byta eller lägga in någon sula, men det har du säkert redan tänkt på.

Anmäl
2018-12-09 19:04 #4 av: Wonnalesan

Tänkte detsamma, om man går mycket i arbetet så är skorna jätteviktigt. Min son som arbetar på konditori fick så ont i sina fötter i somras, fick köpa inlägg mm..Mvh/WLBlomma

Anmäl
2018-12-09 19:19 #5 av: Caeli

#2 Att gå mycket inomhus på jobbet är ju inte riktigt samma sak som en promenad utomhus. Blir mera "småstampande" inne.

Kan kanske vara så att du lyfter tungt/fel i ditt arbete?

10% av livet är underbart, 10% är svårt, 80% är vad du själv gör det till.
Anmäl
2018-12-10 06:34 #6 av: Maria

En fysioterapeut kanske kan hjälpa dig?

/Maria

Anmäl