Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 699 ggr
Anonymamej
2018-11-02 13:57

Ta bort gipset eller inte?

Min kompis vill inte skaffa ett eget konto så fr väl skriva åt henne igen då xD Hon skrev så här till mig ”Har ont foten! Vill typ ta bort gipset men känns som det kommer göra mer ont då. Och tror jag gjort sprickan värre. Dom första dagarna gick jag jätte mycket på foten fast det gjorde ont. Dom på sjukan sa att jag kunde men nu gör det ont och jag kan inte stödja alls längre. Tänk om det blivit nåt knas?! Ringde förr men dom tyckte jag skulle välja själv om jag ville ta bort eller inte. Det bästa va att ha kvar.” Så ja som det står. Va ska hon göra? Hon har en spricka på foten och gått mycket och nu säger hon att hon har ont. Har någon varit med om liknade? Jag tror det är för det läker det gör ont sa det till henne men hon va inte lika säker. Va tror ni? Av egna erfarenheter.

Annons:
Maria
2018-11-02 14:10
#1

Jag gissar att gipset ska vara för att stabilisera så att sprickan läker under tiden.

Hon får väl försöka använda foten lite mindre och låta gipset vara kvar om det gör så ont.

Varför vill hon ta bort gipset? Hur länge är det sagt från början att det ska sitta på?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
2018-11-02 14:14
#2

Jag föreslår att din kompis börjar vända sig till vården istället be dig skriva dessa frågor på ett forum

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonymamej
2018-11-02 14:21
#3

#1 vet inte riktigt varför hon vill bli av med det. Hon tycker nog det är obekvämt. Men hon vill ändå ha kvar det för hon sa att det gjorde mindre ont med gips än med lindan. Förstår inte va hon menar riktigt.

Anonymamej
2018-11-02 14:22
#4

#2 hon har ju gjort det, men dom tyckte hon skulle välja själv

Aleya
2018-11-02 16:09
#5

#4 ärligt så tycker jag att det är inte klokt att sitta och ge råd åt någon hur man ska göra med ett gips och på internet. Jag tycker din kompis ska diskutera med vården om vad som kan hända om detta tas bort för tidigt istället för att hoppas på att ett forum ska kunna ge svar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonymamej
2018-11-02 16:43
#6

#5 nä men nu var det inte så att hon ska ta bort för någon säger så. Hon vill veta om nån varit med om liknande. Och när vården sa som dom sa blev hon osäker och vill då veta om andra.

Annons:
Aleya
2018-11-02 17:02
#7

#6 som sagt så är det bättre att diskutera för och nackdelar med läkare för att kunna fatta ett bra beslut

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: