Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 627 ggr
Anonymamej
2018-10-25 21:03

Blåsor i mun?

Nu kommer säkert folk säga ”vi är inga doktorer, ring 1177” eller nåt. Men jag vill först veta om nåt varit med liknande innan jag/min mamma ringer. Det e så iallafall att jag får blåsor ganska ofta. Typ en gång i månaden som är 3-7dagar. Ibland längre. Ofta i kinderna. Men ibland oxå på tungspetsen eller ungefär där visdomstanden ska va. Det gör så j*vla ont. Går inte dricka, går inte äta knappt går det att prata. Idag köpte jag nån kräm eller liknade mot mun blåsor/sår. Men det hjälper 3 sec sen gör det lika ont igen. Va ska jag göra?! Blir tokig! Men känns typ fjantigt att ringa om blåsor på munnen, ifall det bara är förkylningsblåsor.. har något varit med om liknade? Jag är 14år om det har nåt betydelse.

Annons:
Kyllan56
2018-10-25 21:11
#1

Jag hade tidigare ofta blåsor i munnen. När jag slutade med socker och gluten så försvann de. De kan vara riktigt smärtsamma, så det är inte alls fjantigt att ringa.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Anonymamej
2018-10-25 21:17
#2

#1 okej! Ne kanske inte fjantigt så menar bara liksom ifall det faktiskt bara är förkylningsblåsor.. men ska be mamma ringa i morgon. Glutenintolerans (heter det så?) kan jag kanske ha, för börjar fundera på ifall jag inte tål. För många symptomer stämmer in annars. Men va gjorde du för det inte skulle göra så ont? Innan du sluta med äta gluten o socker?

Spectabile
2018-10-25 21:35
#3

Det kan vara Afte kolla här om du tycker det stämmer

https://sv.wikipedia.org/wiki/Afte

Kyllan56
2018-10-25 21:40
#4

Det fanns inte så mycket att göra än att vänta ut det. Jag köpte också någon gumgel på apoteket, men den fastnade inte så det var lika med noll. Viss använder munskölj. Jag hade emellanåt konstanta blåsor. Jag led en hel del.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Anonymamej
2018-10-25 21:42
#5

#3 ja kanske det va kräm till såna blåsor vi köpte. Men tror sammtidigt inte det är det, men brukar det komma tillbaka ofta? För det stämmer in med blåsan utseende. Men min tunga svullnar o det känns som munnen oxå svullnar men det går ju inte. Men det gör ont i hela munnen iallfall. Glömde nämna det men ibland kan det bli som en torrhetskänsla i halsen. När jag sväljer att det känns som det rivs. Svårt att föklara

Maria
2018-10-26 10:12
#6

#5 Svullnar din tunga och munnen så måste du söka vård.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
NiklasTyreso
2018-10-26 21:30
#7

Afte låter det som. En länk nedan om hur du kan tänka kring dem. Äta och sova bra och sköta sig för att kroppen ska må så bra som möjligt. https://www.zendium.se/orsaker-till-munblasor-och-hur-du-lindrar-dem/?gclid=CjwKCAjw9sreBRBAEiwARroYm8TORwjX3gU83Rg4zeKHQkvKLYHI5dxPmszUTllmwLls8I_L6R4O6BoCguIQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Upp till toppen
Annons: