Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 655 ggr
Rosen82
10/23/18, 7:51 PM

Laxoberaldroppar

Är förstoppad och fått laxoberaldroppar där jag tog första igår kväll. Trodde att idag på morgonen så skulle det bli mycket avföring men det blev ganska lite. Till er som använt detta till förstoppning hur länge innan avföring kommer igång ordentligt

Annons:
Maria
10/23/18, 7:59 PM
#1

Jag har testat en gång för länge sedan och det enda jag minns är att det tog upp emot något dygn men sedan satte det igång så rejält att jag aldrig kommer att testa igen 😉 Jag gissar att det kanske beror på mängden droppar också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[VSK]
11/6/18, 9:49 PM
#2

Det normala är att man tar dessa droppar på kvällen. Sen när rörsystemet kommer igång beror ju lite på från person till person samt vilken problematik man har gällande förstoppning.

Givetvis så spelar antal droppar roll på vilken effekt man får. Tar man för många droppar så blir effekten ganska exakt som tarmvred och sånt kan göra rätt ont, speciellt när det kan hålla på 4-5 timmar (eller mer).

Tror man ger 17 droppar här i Västmanlands Landsting för patienter med förstoppning (riktmärke). Är man nybörjare med dessa droppar så tror jag inte man bör ta mer än max 15 droppar första gången för att se hur kroppen svarar på det. Kan som sagt göra rätt ont om man tar för många droppar, och det kanske är bättre med lite för liten dos (kommer göra jobbet ändå till viss del) än för mkt, för tar man för mkt så bör man ringa 1177, VC mm. Går även ringa 112. 

Antar ts har "löst problemet" då tråden är några dagar gammal, men skriver ändå utifall andra kanske måste ta detta laxermedel nån gång.

Upp till toppen
Annons: