Annons:
Etiketthuskurer-egenvård
Läst 953 ggr
Sparven88
10/23/18, 7:56 AM

Svamp i underlivet

Igår pratade jag med BM på telefon om att jag troligtvis fått svamp i underlivet. Hon tipsade mig om Pevaryl Depot. Sagt och gjort, smörjde in mig med krämen igår innan jag gick och la mig och tog då den här vagitoren samtidigt. Hade hoppats på en mirakulös förbättring tills idag, och visst. Lite känner jag. Men det här kliandet gör mig tokig. Har ni några tips på hur jag kan lindra det?

Annons:
Maria
10/23/18, 8:20 AM
#1

Tvätta försiktigt med någon olja så att inte underlivet torkar ut. Du får givetvis undvika sex så länge du har besvär.

Ha inga tajta byxor och gärna trosor i bomull. Det är bra att sova naken också så att det får lufta. Raka dig INTE.

Sedan är det bra om du använder hela kuren som du har köpt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sparven88
10/23/18, 9:07 AM
#2

Åh ja. Sex är inte ens aktuellt nu… usch å fy.. 😫 Ska absolut använda hela kuren. Tänkte mest någon lindring så länge, tills det slutar å klia. Tack för snabbt svar! :)

OlgaMaria
10/23/18, 9:11 AM
#3

Du kan tvätta med bikarbonat-vatten och sen smörja med t ex kokosolja.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

nypisnina
10/26/18, 11:46 PM
#4

Använd olja, gärna olivolja och tvätta med och det kan underlätta att använda mycket, plaska på ordentligt så att säga. Och som tidigare sagt, lufta. Du använder väl krämen då och då under dagen med? Den ska ju lugna kliandet mycket.

Sparven88
10/30/18, 2:54 PM
#5

Har använt krämen nu ungefär 2-3 gånger om dagen i en vecka. Det är bättre, men inte riktigt bra. Pratade med VC i fredags, de sa att jag skulle fortsätta smörja en vecka efter att symptomen är borta. Frågan är om jag ska ringa igen och få något starkare kanske? Som om inte det räckte har jag nog fått tillbaka mensen efter graviditet och förlossning för snart 5 månader sen.

Upp till toppen
Annons: