Smärta och Värk

Dimetikon meda

2018-10-21 06:02 #0 av: Rosen82

Som jag skrivit så har jag haft magproblem men det löste sig med gaviscon. När problemet med att det gjorde ont i magen försvann så fick jag fruktansvärda gaser som jag inte fick ut så jag fick rådet att använda dimetikon med och det fungerade fruktansvärt bra men...man får ta 4 tabletter per dag men i för 3 timmar sedan hade jag så ont av gaserna att jag tog två till och det händer inget alls?brukar hjälpa på en gång ge mig råd hur jag ska göra?

Anmäl
2018-10-21 07:12 #1 av: Maria

Du ska inte överdosera utan i så fall höra av dig till vården igen om dina besvär.

https://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=19800829000018

/Maria

 

Anmäl
2018-10-21 21:51 #2 av: Carrosh

Experimentera inte med en massa medicin - det kan snarare göra att du får mer besvär! Kontakta vården omgående och låt dem få utreda vad som orsakar dina besvär!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.