Annons:
Etiketthud
Läst 1172 ggr
[Lollo 97]
2018-10-13 02:07

Blå ben med ljusa fläckar

Ibland blir mina ben blåaktiga från halva låret ner till halva smalbenet och det blir även ljusa fläckar "i" den blå färgen.

Är det något jag borde kolla upp eller är det fullt normalt?

Annons:
vallhund
2018-10-13 02:13
#1

Låter inte normalt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

HopeForTheo
2018-10-13 03:52
#2

Hur länge har det hållt på? Är det under en speciell tid på dygnet, eller är det efter att du suttit/legat/gått mycket? Använder du någon skrubb till benen? Rakar du benen? Har du några känningar i benen när dom är blåaktiga? Försvinner det efter att du gjort nått speciellt (duschat, gått lite, etc.)? Får du lätt blåmärken? Finns massor av möjligheter som man kanske inte tänkt på, även så simpla saker som jeans som färgar av sig, eller att man har döda hudceller som gör så att benen ser typ smutsblåa ut. Du kan även ha väldigt ytliga blodkärl som gör så att benen ser blåa ut efter att du legat eller suttit länge. Väldigt lätt att benen ser väldigt blåa ut om det är en kombination av flera saker. Kontrollera så det inte är något så pass simpelt, och sök i så fall vård för det.

Maria
2018-10-13 06:39
#3

Dålig cirkulation i benen tro? Jag tycker du borde kontakta din vårdcentral.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

NiklasTyreso
2018-10-14 23:24
#4

Kolla med läkare först. Egenvård/naturmedicin: - Vill du ha bra blodcirkulation så har vitlök blodförtunnande effekt om den äts dagligen. - Te på hagtornsblad och -blommor har positiv effekt på blodcirkulation vid dagligt bruk.

dixieQ
2018-10-23 09:05
#5

Kan du ha köldallergi utan att du vet om det kanske? Min dotter ser ut så när hon blir lite kall el i samband med dusch etc,inget farligt isåfall men se till att inte bli nedkyld el svettig(svett är nedkylning utav kroppen)o därav reagerar de som har köldallergi även emot sitt eget svett.

Upp till toppen
Annons: