Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1092 ggr
Rosen82
2018-09-23 19:00

Stresskäkar

18 oktober ska jag träffa en tandläkare angående bettskena. Har bara haft tandhygienist förut. Om tandläkaren tycker att jag ska ha bettskena så kan jag ha turen att den går på tandfärsäkringen. Trodde först att jag höll på att få migrän men sedan googlade jag på nätet och då stämmer det in med att jag biter ihop tänderna dagtid och gnisslar eller biter ihop nattetid är inte helt säker men vet att jag vaknar upp med huvudvärk som är svår att råda bot på. Har läst om en massa övningar man kan göra dagtid men nattetid så undrar jag om man sätta in något annat i munnen fram till jag får bettskena? Typ en hockey puck? Eller något annat så man inte vaknar med huvudvärk?

Annons:
Rosen82
2018-09-23 20:15
#1

Menar såklart inte hockey puck men kan man ta något som man har hemma att låta tänderna vila på under natten

Maria
2018-09-24 11:29
#2

Det finns väl bettskenor på apotek som du kan prova så länge.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

emeliiiiieee
2018-09-24 17:20
#3

https://www.apoteket.se/produkt/ekulf-night-guard-1-st-245951/ En sån borde funka sålänge tills du får en riktig utprovad av tandläkaren

Upp till toppen
Annons: