Annons:
Etiketthud
Läst 2158 ggr
flocken
2018-09-20 05:03

PPP pustulosis palmoplantaris

Igår fick jag diagnosen pustulosis palmoplantaris, ppp Vätskandes blåsor som spricker och blir som exem och sår. Har på höger handen. Någon fler som har detta och hur lindrar ni Detta? Ska idag till apoteket och hämta ett gäng olika mediciner och salvor.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Maria
2018-09-20 06:56
#1

Hittade denna länken.

https://medibas.se/handboken/kliniska-kapitel/hud/patientinformation/variga-utslag-exklusive-akne/pustulosis-palmoplantaris/

Hoppas att salvorna hjälper dig. Jag blev lite nyfiken om du röker? Det stod ju att nästan alla är rökare av någon märklig anledning😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
2018-09-20 07:28
#2

Nej aldrig rökt. Slutade snusa för 12 år sedan. Har psoriasis sen innan. Men enl läkaren har jag dåligt immunförsvar och kroniska inflammationer pga mina sjukdomar. Som jag redan visste. Men det känns så hopplöst. Kämpar och kämpar för att bli bättre. Så får man en kronisk sjukdom till. Utöver allt annat skit jag har. Känslan av att bara ge upp och skita i allt. Tänker på min man.. Måste vara jobbigt för honom oxå

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
2018-09-20 07:34
#3

Vad jag förstår så går det i skov så jag hoppas att din hand snart blir bättre.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Surpan
2018-09-20 09:51
#4

Hur stort område är det?

/Surpan

flocken
2018-09-20 11:46
#5

Inte jätte stort som tur var. Fingrarna och ner på handleden

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Surpan
2018-09-20 12:35
#6

Okej. För jag har inte den här sjukdomen, men jag har atopiska eksem. Ibland får jag sår som vätskar, fjällar och kliar som tusan. Då hjälper ingen salva alls för att jag kan inte smörja för ofta för då blir huden svampig och den nya huden ramlar av igen, och smörjar jag för sällan så fjällar och kliar det och börjar om igen. Det som har fungerat på mig vid dessa tillfällen är att behandla såret som ett brännsår.  Dvs hålla det fritt från allt som kan fasta i såren, använda brännsårsplåster/skavsårsplåster om det är mindre områden, hålla det fuktigt (är bra för ärrvävnad också).

/Surpan

Annons:
flocken
2018-09-20 13:42
#7

Jag måste hitta en balans på hur mkt jag måste smörja. Men blir det torrt kliar det mer. Under sommaren när jag fick detta såg det hemskt ut i perioder. En helg hade jag så ont så kunde knappt använda handen. Så jag är så tacksam att jag ändå har på handen. Man kan även ha under fötterna. Hoppas jag lär mig ta hand om detta och att det håller sig ok. Men roligt är det inte

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Thiah]
2018-09-20 16:47
#8

Har dom sagt om det kan ha med psoriasisen att göra? jag googlade hamnade jag nästan enbart på sajter med psoriasis. Så jag undrar om det är en del av din psoriasis diagnos? Lider själv av svår psoriasis så det är " intressant" att få reda på sånt här

Upp till toppen
Annons: