Annons:
Etiketthjärt-lungsjukdomar
Läst 660 ggr
emeliiiiieee
9/17/18, 11:13 AM

Lågt blodtryck men hög puls

Har haft långtidsmätning över helgen nu på blodtryck och puls. Har ett väldigt lågt blodtryck men hög puls? Vet inte exakta siffor på blodtryck men tror det var 80/55. Pulsen däremot är uppe i 140(vid vila, högre vid ansträngning). Hur kan det vara så? :/

Annons:
OlgaMaria
9/17/18, 11:52 AM
#1

Ojoj… låter inte så bra. Tar du fortfarande blodtrycksmedicin? Isåfall borde du ju minska dosen med tanke på hur lågt det är. Och hur går det med järnet? Dessa värden kan ju ha med det att göra.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
9/17/18, 12:00 PM
#2

Jag har själv haft ett väldigt lågt blodtryck i många år och fick då en hög puls plötsligt och jag fick börja medicinera med Metoprolol vilket hjälpte pulsen men jag gjorde täta kontroller av det låga trycket som ändå var väldigt lågt men jämt om man säger så. 

Sedan svängde det och jag fick plötsligt ett högt blodtryck.

Jag har aldrig fått någon förklaring till vad orsak eventuellt kunde vara.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

emeliiiiieee
9/19/18, 4:38 PM
#3

#1 tar fortfarande blodtrycksmedicin ja. Dom vill dock inte sänka den pga pulsen. Bisoprolol 5mg x 2. Har en tid för järninjektion nästa vecka! #2 Blodtrycket var högt när jag var liten sen har jag alltid legat bra(trots övervikt). Tror det är blodtrycksmedicinen som ställer till det nu men fortfarande orolig att pulsen är så hög. Får vänta och se vad dom kommer fram till vad som kan vara fel :/

Upp till toppen
Annons: