Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 2788 ggr
Fridaaaa
8/14/18, 12:20 PM

Yrsel och illamående

Vad kan det vara?
Sambon har känt så till och från nu några dagar, Kommer och går.
Han har inte fått tack på VC ännu. 

Det är inte kristallerna.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Fransu
8/14/18, 12:25 PM
#1

Oj, det kan vara allt möjligt. Allt ifrån stress till borrelia exempelvis. Hoppas han får träffa läkare snart så han får hjälp.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Fridaaaa
8/14/18, 12:28 PM
#2

#1 Han har inte haft någon fästing.
Och inte varit mycket stress heller.

Mjo de är inte så lätta alla gånger att få tag på. Han har ringt och fått telefontid ikväll typ

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lussan20
8/14/18, 12:29 PM
#3

Många har yrsel nu efter värmen. kanske måste vätskebalansen återställas. Klåda på kroppen har många också haft. Det kan bero på att efter torkan kom regnet och mycket släpper från träd som ger klåda.

All yrsel är inte kristallsjukan. Det kan komma från nacken tex, man ligger fel med huvudet, man dricker för dåligt, stress, spänningar i muskler osv. Hoppas att det ger sig. Men prata med vården…Mvh/WL

Fridaaaa
8/14/18, 12:33 PM
#4

#3 Kan yrsel komma efter värmen? Haft svalt nu nästan en vecka.

Nej det vet jag :) Men skrev det, då många brukar komma med det :) 

Ja han ska som sagt prata med vården, men inte så lätta att få tag på.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fransu
8/14/18, 2:37 PM
#5

Är han förkyld eller har varit nyligen? Man kan få virus på balansnerven. Men jag tror det brukar komma i samband med förkylning.

Hur som helst hoppas jag att han mår bättre snart. Jobbigt med yrsel och illamående.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Fridaaaa
8/14/18, 2:48 PM
#6

Han ska ringa vc igen imorgon, fick inte tag på dem idag

#5 Nej ett tag sedan han var det nu :) 
Ja det är inget vidare, hoppas på det! :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Honestyisdead
8/18/18, 3:19 PM
#7

#2 Det är inte alltid man märker att man har en fästing. Jag känner 3 personer som haft fästingburna sjukdomar trots att dom aldrig sett någon fästing. Har man djur som går ute dessutom ökar risken.

Maria
8/18/18, 3:25 PM
#8

När jag fick neuroborrelios och hjärnhinneinflammation så hade jag ingen aning om att jag haft en fästing.

Vi hade innekatter och jag bodde dessutom i stan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
8/19/18, 7:57 PM
#9

Han har inte haft några märken heller, ingenting

Han har varit på VC; de kunde inte riktigt säga vad det var. Så gjordes inget. Suck
Ja jag vet att det kan vara svårt, men känns som standard inom vården: "vila" eller "ta värktabletter" typ

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
8/19/18, 8:30 PM
#10

Tog man inga prover på honom? Blodtryck?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
8/19/18, 9:02 PM
#11

#10 De tog blodtryck, var bra.
Inga andra prover

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lussan20
8/19/18, 9:22 PM
#12

Det var dåligt! Man betalar dock en slant för att träffa DR då borde man göra en utredning. Även ångest kan ge sådana fenomen och då behöver man hjälp med det.

Ge er inte, stå på er när ni ringer, nu måste vi ha hjälp osv. Inget avvaktande mer då detta varat så länge. Vi håller tummarna! Mvh/WL

Fridaaaa
8/19/18, 9:27 PM
#13

#12 Han vet kring ångest och är inte det
ja det är förjävligt men vanligt tyvärr i dagens sjukvård.

Vi har varit iväg i helgen, och han har känt bara lite. Så blivit bättre

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Honestyisdead
8/19/18, 9:30 PM
#14

Jag tänker även stress.

Fridaaaa
8/19/18, 9:37 PM
#15

Han har inte stressat mindre direkt nu sdan vc
Men, stressen går inte att göra något åt, om det skulle vara det

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
8/19/18, 9:41 PM
#16

Alla kan lära sig hantera stress bättre och läsa sig slappna av mer effektivt.

Fridaaaa
8/19/18, 9:46 PM
#17

#16 Delvis. Sedan är vissa mer lättstressade än andra oavsett
Men han känner sig inte speciellt stressad. Inte mer än vanligt. Och stressar alltid ner hemma sen.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lussan20
8/20/18, 8:22 AM
#18

Virusen som går är knepiga. Det kan bero på denna sommar bla. De slår hårt och virus kan ge många symtom….Hoppas det ger sig nu! Mvh/WL

Emki
8/31/18, 8:26 PM
#19

Jag fick oförklarlig  allvarlig yrsel och spydde som en gris utan förklaring. 
Med allvarlig yrsel menar jag att jag inte kunde gå överhuvudtaget, världen var helt uppåner. Benen och armarna domna bort. Men inget hitta dom, så kan nog vara många faktorer som påverkar. Fortsätter det måste han få en grundlig undersökning av symptomen.

Maria
8/31/18, 8:47 PM
#20

#19 Vad gjorde man för utredning? Jag gissar att du låg på neurologen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Emki
8/31/18, 8:54 PM
#21

#20 Fick inte bli inlagd, fick åka in på hälsocentralen med ambulans för att akuten hade längre väntetid. Så fick ligga i ett rum på vårdcentralen tills jag tillslut fick transport till sjukhuset. Där tog dom prover, EKG osv. Armarna och benen försvann när jag kom till hälsocentralen, och fick succesivt tillbaka känsel och rörelser efter ca 2 timmar. Men tyckte det var lustigt att dom ej undersökte det mer just om förlusten av känseln. Och för att tillägga så fick jag sammanlagt vänta ca 8 timmar på hjälp på akuten i det läget jag var. Sjukvården är en mardröm idag🤮

Fridaaaa
8/31/18, 8:59 PM
#22

Han fick ta några prover sen, men inte fått svar på dem ännu. Inte direkt snabba

#21 Ja tyvärr, underbemannade och stressade :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: