Annons:
Etikettpsykisk-hälsa-ohälsa
Läst 1421 ggr
Lona
8/9/18, 3:45 PM

Försvunnen journal

Jag har i princip alltid haft kontakt med psykiatrin, på ett eller annat sätt.
Runt 2005 började jag på en ny öppenvårdsmottagning i Göteborg där jag sedan gick i 10 år. Bland annat gjordes en neuropsykiatrisk utredning 2007.
2015 flyttade jag till en grannkommun och bytte så småningom ÖVM till en som är helt fantastisk. Eller rättare sagt, den funkar som en psykiatrisk mottagning ska funka, inte som den icke-existerande psykiatrin i GBG.
Kruxet är, att förutom att ha skrivit en helt felaktig remiss med fel diagnoser där de dessutom glömt hälften så har ÖVM i Göteborg tappat bort flera år av min journal.😮
De första åren, inklusive NPF-utredningen är puts väck.
Jag har för all del rätt bra koll på vilka mediciner vi testat och vad som gjorts och min nya mottagning tror mig, men för att testa vissa läkemedel så behöver de den där utredningen.
Vad tusan gör man???🤔

Det är eventuellt aktuellt med en ny utredning men det är förstås lång väntetid - om det ens går igenom.

Jag vet egentligen inte vad jag vill med mitt inlägg, är bara så fruktansvärt frustrerad. Det hjälper mig ju inte, men tanken på att anmäla saken finns där - men vart, och hur bevisar jag att jag har gått på ÖVM i Göteborg så länge?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Aleya
8/9/18, 3:55 PM
#1

Kontakta dom och hör om journalen kan ha åkt till arkivet?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lona
8/9/18, 4:15 PM
#2

#1, Nope, den är väck och finns ingenstans.🤔
Tydligen ska de ha lagt om journalsystemet nån gång vid 2008(?) så de förmodar att den försvann/raderades i samband med det.
Man kan ju tycka att det borde finnas någon form av back up någonstans men det gör det inte.
Det skulle i och för sig inte förvåna mig om de bara på något sätt slarvat bort eller deletat den, jag har noll förtroende för den mottagningen!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Aleya
8/9/18, 5:06 PM
#3

#2 det är ju otroligt konstigt. Jag skulle prata med dom på din nya mottagning om var man ska vända sig när det blivit på detta sättet. Alltså vem man ska anmäla till

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Draken
8/10/18, 5:59 AM
#4

De har begått ett stort tjänstefel om journalen är bortappat. Det ska finnas backup, jag har fått ut journalkopior sedan 20 år tillbaka, så det skall finnas någonstans, all sjukvård har ju lagt om journalsystemet till digitalt, så det är väl inte specifikt för dem.

Det är ju hemskt att något sånt ska få hända, hoppas att de hittar igen dina journaler, så du får den hjälp du behöver 🤗

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: