Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 855 ggr
Rosen82
2018-08-02 19:40

Vätskeersättning

Var och köpte detta på förmiddagen men då den för vuxna inte går att få tag på så köpte sempe vätskeersättning för barn och tog dubbel dos. Nu har jag slutat jobbet har ont i halsen och är slemmig och känner mig allmänt konstig kan detta bero på vätskeersättningen eller tror ni det kan vara värmen. Det kom lite efter att jag drack första glaset

Annons:
[Puupää]
2018-08-02 19:53
#1

Är du känslig mot sötningsmedel? Jag kan bli irriterad i mun/hals av vissa produkter. Fun Light t ex, det kan jag inte dricka. Är det inte samma ersättning för vuxna och barn? 🤔

MonicaLagerquist
2018-08-02 19:55
#2

Tror snarare att det beror på att du fått i dig för lite vätska och salt.

Vätskeersättning för barn innehåller halva mängden salt kontra den för vuxna.

Gör egen vätskeersättning. 1 tsk salt 2 msk socker och en liter vatten.

Jag byter ut en dl vatten mot en pressad citron eller gör en väldigt svag saftblandning.

Stolt ägare till fem La permer

Rosen82
2018-08-02 20:45
#3

Om jag gör egen hur mycket ska man dricka? Ska den litern ta slut under dagen eller vad är det för regler?räcker det inte med vanligt vatten?

Aleya
2018-08-02 21:11
#4

Egentligen så är vätskeersättning till för personer som har diarréer eller kräkningar. Mitt råd är att äta något salt istället för att dricka vätskeersättning.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

MonicaLagerquist
2018-08-02 21:20
#5

När det är så här varmt som det varit nu i spmmar så räcker det inte att dricka vatten. Jag låter min kropp avgöra hur mycket vätskeersättning den behöver. Igår drack jag en dryg liter. Då hade jag jobbat hårt i fyra timmar. När vi är i Thailand på semester och inte gör så mycket dricker jag en halv liter.

Stolt ägare till fem La permer

Rosen82
2018-08-03 06:38
#6

Halsen gör mer ont i dag och jag känner hur slemmig jag är vilket jag alltid blir när jag har ont i halsen så det är nog inte vätskeersättningen

Annons:
MonicaLagerquist
2018-08-03 06:42
#7

     #6     Då har du nog blivit förkyld.Drick mycket och krya på dig

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: