Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1260 ggr
Zasso
7/27/18, 2:59 PM

Vrf känns det som mensen aldrig tar slut?

Fick min första mens i måndags, och blödde kanske lite mindre är normalt i tre dagar men mensen har fortfarande inte slutat och der är fredag, såklart är det mycket mindre men det är ju fortfarande blod? Satte in en tampong med hoppet att den kanske skulle stoppa blödningen lite, alltså det som fanns kvar där inne om ni fattar. Vet dock inte om det funkade. Är detta normalt?;(

Annons:
Calcifer
7/27/18, 3:03 PM
#1

Är det din första mens? Det kan ta flera år innan mensen är helt regelbunden. Och att blöda mellan måndag-fredag är inte konstigt alls.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

OlgaMaria
7/27/18, 3:19 PM
#2

När jag fick min mens blödde jag nog typ en vecka och ganska rejält första gången. Ungefär likadant andra gången, men sen lugnade det ner sig till ungefär fyra dagar.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Zasso
7/27/18, 4:00 PM
#3

#1 japp

vendelay
7/27/18, 4:18 PM
#4

De första åren hade jag mens i ca 9 dagar per gång. Fem dagar (måndag-fredag) är absolut inget konstigt! Om du blöder väldigt lite bör du inte använda tampong eftersom det blir väldigt torrt och ökar risken för svamp. Om du inte vill använda trosskydd / binda kan du använda menskopp istället, för de torkar ju inte ur slidan.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Zasso
7/27/18, 4:32 PM
#5

#4 okidoki, använder bara trosskydd när jag är hemma och gjort det alla fem dagarna för blöder väldigt lite

Calcifer
7/27/18, 4:40 PM
#6

#5 Då är det nog bättre att inte använda tampong. Du kan ju googla på menskopp och läsa på lite om dem. Jag bytte till sån för kanske 8 år sen och jag älskar det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Zasso
7/27/18, 8:44 PM
#7

_ #6 Okej, men blir så jpvla trött på mensen nu, Vrf kan den inte bara försvinna??!!!

Zasso
7/27/18, 10:10 PM
#8

Så frågar typ mina föräldrar varje dag om jag inte vill bada med dom, och jag vill som fan men kan ju inte!!!!!!

Zasso
7/27/18, 10:54 PM
#9

Och nu kom det as mycket asså jag orkar inte!! Kommer börja gråta:(

[Thiah]
7/28/18, 5:47 AM
#10

#8 du kan bada med både menskopp och tampong. Så sätt i en tampong och åk och bada så du blir på bättre humör :)

[Devya]
8/1/18, 6:07 PM
#11

Jag brukade ha mens i 9 dagar de första åren. Inte kul men inte mycket annat man kunde göra. Man vänjer sig. Jag blev dock aldrig vän med smärtan tyvärr.

Upp till toppen
Annons: