Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 707 ggr
Rosen82
2018-07-12 17:10

Vätska

Har en underbar skönt semester men i denna värme är jag dålig på att dricka vilket gör att när jag badar och är igång kan jag få yrsel men behöver över lag dricka mer. Men problemet är att det är jobbigt att dricka om jag inte är törstig så någon som har tips och råd hur jag ska få i mig vätska??

Annons:
Mooniq
2018-07-12 17:14
#1

När det är varmt ute tappar jag både hunger och törstkänsla. Jag sätter larm i mobilen och tvingar mig att dricka vätska. Ta gärna en hutt med ½ glas vatten med 1 krm mineralsalt 1 gång/dag - när det är varmt svettas vi mer och kroppen förlorar en del mineraler. Jag äcklas av varm mat när det är varmt ute, försöker äta melon, gör smoothies och köper även Naturdiet färdig dryck - de innehåller de viktigaste mineralerna och vitaminerna. Äter blandad sallad på kvällen.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
2018-07-12 17:17
#2

Har man svårt att dricka så kan det vara bra att dela upp det. Att svepa ett glas kan vara jobbigt men har man en flaska till hands så kan man ta en klunk då och då.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

beem
2018-07-12 17:41
#3

Vattenmelon är ett bra tips.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Scorpio97
2018-07-12 17:54
#4

När det är varmt ute så kan jag bara dricka iskall vätska. Så jag fyller upp flaskor med typ hälften vatten och lägger i frysen. När det är fryst kan man ta ut dom och fylla på med vatten helt så har man iskallt vatten ett tag :) Ska jag någonstans tar jag alltid med mig sånna flaskor (man kan ta mer is i en så håller den längre) och är jag hemma brukar jag sätta alarm så att jag kommer ihåg att dricka.

Sen kan man såklart ha i smaksättning om man vill. Lime och mynta är min favorit, smakar mojito. Men all i princip alla frukter eller bär fungerar. Att äta mycket frukt, bär och grönsaker är också bra eftersom det är ganska vätskerikt.
En annan favorit för mig är drickyoghurt som man lägger i frysen en liten stund. Blir lite glass-liknande, fast fortfarande flytande. 

Jag dricker också lite saltvatten på morgonen annars får jag blodtrycksfall och blir yr eller svimmar.


//Jessie

emeliiiiieee
2018-07-12 18:13
#5

Använder citron, hallon, lime eller jordgubbar i mitt vatten när de är varmt ut, gör de lättare att få ner vätskan när det smakar nånting

akvarium123
2018-07-12 18:35
#6

Jag har oerhört svårt för att både dricka och äta när det är såhär varmt. Men då kan jag tycka att Cola Zero fungerar bra för mig då jag gillar det mer än vatten. Och sedan att den är kall. Ifall den inte stått i ett kylskåp i ett par timmar eller liknande så vill jag inte ha den. 

Varm mat gillar jag för det mesta inte men ifall det är något gott eller på kvällen så går det bra för mig att äta. Bara det är tillräckligt gott för att jag ska vilja äta det.

Annons:
vendelay
2018-07-12 19:32
#7

Ät vätska istället! Jag har jättesvårt att dricka året runt så jag äter vätskan istället. T.ex. vattenmelon, gurka och tomat innehåller ju mycket vätska.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: