Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1783 ggr
abcö
7/11/18, 8:45 PM

Knöl insida kind

För ca en vecka sedan upptäckte jag en knöl på insidan av kinden. Den är i storlek som en ärta och gör inte ont alls. Jag var till tandläkaren för några veckor sedan men då visste jag inte om knölen annars hade jag frågat om han visste vad det var.

Kan jag bara strunta i den och visa upp den om ett år då jag blir kallad till tandläkare nästa gång?  Eller borde en läkare på vårdcentralen titta på den? Det känns lite besvärligt/jobbigt att söka för något jag inte ens stör mig på. Knölen bara är där. Det kan väl ändå inte vara cancer i munhålan?

Annons:
Fransu
7/11/18, 9:03 PM
#1

Du kan säkert avvakta några veckor och se hur knölen utvecklar sig. Kanske är den borta om några dagar. Annars tycker jag nog att knölar ska kollas upp. Men jag tror verkligen inte det är något farligt.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Caeli
7/11/18, 9:06 PM
#2

Ring till tandläkarmottagningen och fråga om råd. Om dom anser att det behövs kanske du kan få en akuttid där!

akvarium123
7/11/18, 9:22 PM
#3

Jag har vad jag kommer ihåg fått några knölar i kinden men efter bara några dagar så försvann den. Gjorde inte heller ont men det var värre med tungan som var på knölen hela tiden under dessa dagarna. 

Annars får du väl gå och kolla upp den så får du reda på svaret men en vecka får man nog räkna med att det tar för knölen att gå tillbaka igen. Tog säkert 10 dagar för mig. Nu är det ju inte säkert att det är samma slags knölar vi tänker på så den kan säkert ta längre tid eller mindre tid och det kan ju vara något annat men det tror jag inte! Men som sagt du kan ju kolla upp den ifall den inte gått bort efter ett par dagar!

Honestyisdead
7/11/18, 9:39 PM
#4

Jag har alltid haft knölar i munnen.

Upp till toppen
Annons: