Annons:
Etikettläkemedel-vitaminer-mineraler
Läst 786 ggr
emeliiiiieee
7/3/18, 10:32 PM

Antidepp, äter mer än vanligt

Hur är det med antidepp och mat egentligen? Vet inte hur jag ska göra längre :/ äter mianserin mot depression och ptsd. Första månaderna gick det så bra så, åt vanlig mängd mat och tränade. Åt även väldigt nyttigt och mat med mycket energi men mindre kolhydrater. Nu den senaste månaden har jag gått upp 10(!!!!!) kg på en månad. Äter betydligt mer än tidigare och äter iprincip hela tiden. Bara sugen på salt och fet mat :/ Ska jag ringa och be om byte av medicin eller vad ska jag göra? Detta är ohållbart i längden då jag redan är överviktig.

Annons:
Maria
7/4/18, 8:45 AM
#1

Det är få mediciner som ger viktuppgång i sig utan det är snarare som du beskriver att mat och godissuget ökar och man därför går upp i vikt för att man äter mer.

Kan du inte stå emot detta sug?

Du kan ju så klart testa annan medicin så ring och prata med din läkare.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

91Marran
7/4/18, 9:29 AM
#2

Suget går över efter någon /några månader. Men det är hemskt jobbigt att stå emot fram tills dess.

Mvh
Mig

emeliiiiieee
7/4/18, 2:06 PM
#3

#1 Kan inte stå emot. När jag väl blir sugen på nått kan jag bara tänka på det tills jag fått det jag behöver. 

#2 Jo det är fruktansvärt just nu :/

Maria
7/4/18, 2:24 PM
#4

Jag har ätit medicin som gav ökad aptit och jag var jättenoga med att inte falla för frestelsen men kan du inte det så är det ju svårt såklart…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: