Annons:
Etiketthud
Läst 843 ggr
sali
7/3/18, 9:55 PM

Varböld mellan tårna vid leden

Hej Har under några veckor haft ont mellan andra och tredje tån och i fredags blev det som en knöl och jag har haft svårt att gå av smärtan. I söndags la jag alsolkompress även att det inte var en uppenbar böld men en halvtimme senare explodera det och kom var. Det röda gick ned och det lättade lite men igårkväll blev det återigen illrött och går även över tåleden, jag pillade bort rugan och det kom var igen, gulgrönt med brunt i. Nu har det blivit ilsknare och ilsknare rött och gör förbannat ont rent av, jag vet inte om jag har lätt feber men svettats konstant hela dagen och känt mig något låg. Innan det blev en uppenbar inflammation så han jag behandla fotsvamp utan framgång (då jag nog inte haft forsvamp?) Har tid hos läkare imorgon men någon som har en idé om vad det är ? Min mor har känt igenom och just den tåleden ”rullar” och knastrar och jag upplever tån något snedare än vanligt. Tycker själv det är ett mycket annorlunda ställe för en varböld och det har inte kommit ut något främmande objekt.

Annons:
Maria
7/4/18, 8:47 AM
#1

Jag tycker du ska söka direkt eller åtminstone böra med att ringa sjukvårdsupplysningen och fråga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

sali
7/5/18, 6:48 PM
#2

Va hos läkaren och fick svaret att det ser läkt ut, det va då fortfarande rött men är hela tiden torrt, däremot blossar det röda upp REJÄLT ibland och då tar jag bort skorpan och ut kommer var… nu gör det ont upp mot nästa led med men är inte rött däråt men känns ju ganska onödigt att gå dit igen när han ändå inte lyssnade på att det kommer var..

sali
7/5/18, 6:48 PM
#3

Har även en underlig känsla i hälen som frasar massor i vissa lägen..

Upp till toppen
Annons: