Annons:
Etiketthud
Läst 1384 ggr
Naathaliiiie
2018-07-03 21:33

Konstiga märken i pannan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I några veckor nu har jag haft en konstig knuta i pannan som inte kliar eller gör ont på något sätt, den sitter under ett födelsemärke (men annars har inte självaste födelsemärket förändrats på nåt sätt). Den stör mig iaf mycket, runt har jag även röda märken och ovanför även en annan form av liten svullnad som känns mer under huden, det kliar ibland. Jag har varit på vårdcentralen men de gjorde ingenting utan sa endast att det kommer försvinna av sig själv. Men det känns inte som det :/ För nån månad sedan hade jag mer akne i pannan på samma ställe som nu till stor del har försvunnit. Jag tvättar ansiktet två gånger om dagen och försöker verkligen ta hand om min hy, men får ingen ordning på märkena i pannan. Kan finnarna ha med detta o göra? Jag vill bara bli av med det för mår dåligt av det, tror att det iaf har blivit lite bättre det senste men just knutan gör mig ändå orolig. Här är en bild på hur det någorlunda ser ut. Någon som har nån aning om vad det kan vara?


Annons:
Travis D
2018-07-04 00:01
#1

Jag vet ju inte så mycket men tycker det ser ut som Ackne men har nog fel :)

[Devya]
2018-07-04 09:38
#2

Ser ut som vanliga finnar och de kan vara svåra att bli av med.

Naathaliiiie
2018-07-04 12:34
#3

Är säker på att just den knutan inte är någon finne, det andra kan kanske vara det men inte den.


Maria
2018-07-04 14:38
#4

Det som du kallar knuta kan ju vara ett vanligt födelsemärke också. De behöver inte ha funnits sedan födseln utan sådana får man ofta flera under åren som går.

Är du osäker så kan du ju gå till vårdcentralen och kolla upp den.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Naathaliiiie
2018-07-04 23:15
#5

Det är inget födelsemärke och jag har som sagt redan varit hos vårdcentralen :)


Travis D
2018-07-05 00:00
#6

#5 vad sa vårdcentralen?

Annons:
Maria
2018-07-05 06:44
#7

Jag undrar också som Travis vad de sa att det var för något eftersom du vet att det inte är ett födelsemärke.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Caeli
2018-07-05 08:47
#8

Mindre böld eller en inflammerad hårsäck?

Naathaliiiie
2018-07-05 22:28
#9

Läkaren sa att det kan ha uppstått om jag haft finnar och kliat mig där och att det är något som kommer försvinna av sig själv. Men jag märker ingen förbättring. Jag vet att det inte är ett födelsemärke för ser inte ut som det allls. #8 hm, jag vet inte. Kan kanske vara det, tycker bara den ser så konstig och äcklig ut, skäms över det.


Maria
2018-07-06 06:08
#10

Hur kan du vara så säker på att det inte är ett födelsemärke?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Naathaliiiie
2018-07-06 08:46
#11

För att jag ser att det inte är det. Dessutom har jag som sagt redan ett födelsemärke där.


Upp till toppen
Annons: