Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 814 ggr
ak1895
6/25/18, 7:44 PM

Kan det vara urinvägsinfektion?

Tidigare under dagen blev jag plötsligt kissnödig men det gick inte att få ut något! Efter mycket om och men, inkluderande en promenadpaus och magmassage, kom det en liten skvätt. Men när jag reser mig känner jag att jag fortfarande är kissnödig. Såhär har det hållt på reste. Av dagen, fram och tillbaka från toan, i bästa fall småskvättar men fortfarande nödig efteråt! Jag skulle inte påstå att det svider när jag kissar men i "slutspurten" får jag en lite brännande och typ kittlande känsla där nere. Kan det vara urinvägsinfektion??

Annons:
Maria
6/25/18, 7:49 PM
#1

Ja det låter som klassiska symtom så jag tycker du ska söka vård.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Pia-69
6/25/18, 8:51 PM
#2

C-vitamin haltiga drycker som t.ex apelsinjuice, citronjuice är bra då det är vätskedrivande. Även sura drycker såsom tranbärs juice är bra om man har UVI. Men vid svåra besvär som inte verkar avta efter en dag eller två kräver antibiotika! ☝️☺


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

OlgaMaria
6/28/18, 10:27 AM
#3

För mig låter det inte som typiska symptom på uvi. Man brukar inte få problem med att ens kunna kissa. Ser att det var ett par dagar sen du skrev. Hur gick det?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Åsa S
6/28/18, 12:46 PM
#4

Man ska alltid kolla upp problem med att kissa har jag lärt mig den hårda vägen, jag hade problem nått halvår till och från men ofta kunde man ju kissa rätt snart igen men en dag tog det stopp och jag hamnade på akuten med urinstopp vilket är väldigt smärtsamt och inte kul behöva ha urinkateter någon vecka efteråt. Det visade sig sedan att det var en borderlinetumör som blivit så stor att den tryckte på urinblåsan men det kan ju även vara sånt som myom och liknande mindre allvarliga saker men som ändå kan behöva åtgärdas

Upp till toppen
Annons: