Annons:
Etikettsmärta-och-värk
Läst 1523 ggr
gunliz
2018-06-21 09:34

Stretcha framsida lår utan knäböj?

Jag skrev på träning iFokus men vet inte hur många som läser där så jag testar här om någon vet då jag inte får fram något bra via google.

Är det möjligt att stretcha framsida lår utan att böja knäleden så mycket? 90 grader max

Annons:
OlgaMaria
2018-06-28 10:34
#1

Om du kan stå på knäet och trycka fram höften och luta överkroppen lite bakåt så kan man få till en stretch av framsida lår med knäet i 90 grader. Men det blir ju ganska tungt på knäet och inte det mest optimala sättet att stretcha framsida lår kanske.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Ary
2018-06-28 11:29
#2

Min kiropraktor har bett mig att sätta upp framsida av knät på en stol och luta mig framåt och stretcha muskeln frampå högt upp på låret. Men lite lägre pall tex borde man ju kunna stretcha hela muskeln fram på låret och böja knäna rätt lite.

Samma övning som #1  OlgaMaria beskriver men lite högre upp.

OlgaMaria
2018-06-28 11:56
#3

#2 Hade lite svårt att förstå först men man står alltså framför stolen och placerar upp benet på stolen bakom sig. :-) Det blir ju inte lika tungt för knäet som om man står på golvet! Bra!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

gunliz
2018-07-03 15:55
#4

#2 oh #3.  Hm jag är nog trög, men när jag gör som jag tror att ni menar så tycker jag det är höftböjaren som stretchas. Men jag gör nog fel. 

Det går inte få fram en bild på övningen?

Ary
2018-07-03 20:35
#5

Du har rätt om man lutar överkroppen framåt. Har man överkroppen rakt upp kommer man åt muskeln på framsidan låret, du känner skillnaden.

Ska se om det finns bilder på en sådan variant.

Ary
2018-07-03 20:46
#6

Bildresultat för stretcha framsida lår

Bara att jag skulle välja att sätta knät på en stoppad stol eller dyl om man inte är så akrobatisk, som jag med ett kasst knä och ischias.

Annars finns ju den här! 😃

Bildresultat för stretcha framsida lår

Annons:
gunliz
2018-07-03 21:14
#7

Tack

Upp till toppen
Annons: