Annons:
Etikettmotion-och-rörelse
Läst 1366 ggr
Råttälskaren4ever
6/18/18, 2:08 AM

Gå ner i vikt

Hejsan! Är en 14 årig tjej som snart ska börja 8an. Men jag är inte riktigt nöjd med min kropp. Är 179 och väger typ 69kg (om inte mer) och min mage putar ut. Och kläderna börjar bli för små. Sitter inne hela dagarna med dator… Vill verkligen gå ner i vikt men har inte riktigt lust. Men nu är det sommarlov och jag har bestämmt mig att gå ner massor utav kilon och få en platt mage. (På 10 veckor) Någon som vet vad jag ska göra för övningar eller vad jag ska göra för att få drömkroppen? (Vad ska jag äta och när ska jag röra på mig, och hur ofta)

Annons:
Maria
6/18/18, 6:24 AM
#1

Du skriver att du inte riktigt har lust och då kan det vara svårt. Du får se till att du blir ordentligt motiverad😉

Det är ju bra om du är helt otränad att börja promenera. Ät mycket grönsaker och annan nyttig mat. Sluta med godis och småätande. Börja på ett gym kanske?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
6/18/18, 9:22 AM
#2

Du är 14 år och kroppen är långt ifrån färdig. Din vikt är helt normal dessutom.

Du skriver att du sitter inne med datorn hela dagarna. Kan du inte försöka komma ut på små promenader varje dag, kanske lyssna på musik eller någon ljudbok under tiden. Eller kanske få med någon kompis på en sväng. Men lite tur uppskattar du promenaderna och utökar dom allt eftersom.

Och som Maria skriver, försöka undvika onyttigheter.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Råttälskaren4ever
6/18/18, 11:24 AM
#3

#1   #2   okej tack för svar.

tildakz01
6/29/18, 10:47 AM
#4

Du är 14 och din kropp är som sagt långt ifrån färdig, 

Stressa inte upp dig för mycket för din vikt och träning. Det är såklart bra att man motionerar ibland och inte sitter still dygnet runt, men man ska träna för att man tycker det är kul och med en hälsosam inställning. 

 Förbjud inte godis m.m helt, ha någon dag i veckan då du kan äta det. Uteslut heller inte kolhydrater eller börja äta minimalt med mat. Man utvecklar bara en ätstörning och skadar kroppen, framförallt i den åldern.

Har själv anorexi och dit vill ingen komma kan jag lova, det bara förstör

Ta hand om dig :)

Honestyisdead
6/30/18, 4:26 PM
#5

Du behöver som sagt inte ner i vikt. Men börja gå ut och gå eller cykla varje dag. Det mår du bara bra av.

Upp till toppen
Annons: