Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1589 ggr
Travis D
6/14/18, 9:49 PM

slog i bakhuvudet.

Hej,

Idag när vi red barbacka började alla hästar springa i full galopp och mamma föll av. Hon slog i bakhuvudet och rullade 3-4 varv och sedan låg hon helt stilla i säkert 30 sek. Vi sa liksom "mamma","monica?" men hon svarade inte och bara låg. Efter ca 30 sek då så satte hon sig upp och sa att hon mådde bra. Hon sa att hon mådde bra men sedan nu har hon jätte ont i huvudet. Kan detta vara något "farlig?", Är ju orolig för min mamma.. Hon fortsatte rida och sa att hon inte kände något men efter vi kom hem fick hon huvudverk och var tvungen att lägga sig i sängen och vila..

Vad tror ni detta kan vara? Kan hon fått någon hjärnskakning eller så? Ska man in till sjukan och kolla det? Vad skulle ni gjort?

Annons:
millan21
6/14/18, 9:59 PM
#1

Jag tror ganska säkert att hon fått hjärnskakning och att hon ska kolla upp det!

beem
6/14/18, 10:13 PM
#2

Ring Vårdguiden 1177 och hör vad de säger. Då får du känna dig lugnare. Bättre att kolla en gång för mycket.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Maria
6/15/18, 6:26 AM
#3

Jag håller med…ring sjukvårdsupplysningen och berätta gärna hur det gått för din mamma.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Devya]
6/16/18, 8:03 PM
#4

Om hon tappade medvetandet så måste hon in på en check up. Inga undantag. Det här är något som precis alla borde veta för det kan annars bli livsfarligt tyvärr. Jag vill ju inte skrämma upp dig men det är viktigt att folk vet riskerna. Min mans lärare råkade slå till huvudet då han skulle öppna fönstret och tappade medvetandet för en kort stund. Han mådde dock bra och fortsatte lektionen men tyvärr dog han senare den natten. Därför bör man alltid åka in om man har blivit medvetslös efter att ha slagit till huvudet.

Maria
7/7/18, 8:20 PM
#5

Hur gick det för din mamma?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Travis D
7/7/18, 11:01 PM
#6

#5 vi åkte in till Danderyds sjukhus och dom sa att hon hade en lätt hjärnskakning men det har gått över nu ♡

Annons:
beem
7/8/18, 9:57 AM
#7

Skönt att det gick bra.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Maria
7/8/18, 9:58 AM
#8

Vad bra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: