Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 777 ggr
Jungfru82
6/11/18, 8:51 PM

Bettskena

Jag har alltid gnisslat tänder men nu på jobbet så har jag märkt att jag pressar ihop tänderna och kan känna att käkarna börjar bli spända gör lite ont och kan även ge lite huvud värk. Min tandhygienist sa att jag skulle nog behöva en bettskena och om tandläkaren tyckte detsamma så kanske det kunde gå på tandvårdsförsäkringen. Om inte så har jag sett att det ska finnas någon billig sort på apoteket? Någon som använt sig av apotekets bettskena?

Annons:
[Shettisar]
6/14/18, 7:00 PM
#1

Min gubbe har använt och den funkar….När han använder den.

graleh
6/27/18, 12:14 PM
#2

Gör en riktig via tandläkaren! Värt det alla gånger om. Jag betalade min helt själv för jag orkade inte hålla på att be om remiss hit dit.

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Carrosh
6/27/18, 11:19 PM
#3

Använder SnoreMate, om det är den du menar? Vet att det finns lite olika sorter på apoteket.

Men SnoreMate tycker jag fungerar superbra! Jag använder också för att jag biter ihop käken samt även gnisslar tänder i sömnen plus snarkar, och allt har blivit bättre med skenan! Är inne på min andra (man behöver byta den en gång per år, så blir ju en ganska låg årlig kostnad om man säger så) och kunde inte vara mer nöjd! Sover så otroligt mycket bättre, vaknar aldrig upp med huvudvärk pga hopbiten käke eller gnisslingar, mina tänder håller sig osv. Så ja, jag kan verkligen rekommendera den!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: