Annons:
Etikettvikt
Läst 1583 ggr
Behoverhjalpnutack
6/8/18, 6:29 PM

Viktnedgång

Hej jag är en 16årig tjej som är väldigt missnöjd med min vikt och skulle behöva lite hjälp. Jag har mått dåligt under en relativt lång tid nu över min vikt, jag har försökt att träna och äta nyttigt men det har liksom inte varit något för mig och jag tycker inte att jag ser någon skillnad. Jag skulle bara vilja gå ner ca 4-6kg för jag är inte så överviktigt, känner mer att jag vill få bort min putmage. Jag är 169.5cm lång och väger ca 52kg och detta räknas ju inte som överviktig men jag har som sagt en putmage som jag väldigt gärna vill få bort! Jag har varit inne på spåret att inte äta någon mat på 1-2veckor men ändå träna (alltså på tom mage) kommer jag tappa alla muskler under den tiden som jag inte äter någon mat men ändå tränar eller kommer jag tappa fettet och samtidigt få muskler? Om detta inte är en bra idé så får ni gärna komma med en förklaring till varför det inte är bra och gärna andra tips för att gå ner 4-6kg på en kort tid!

Annons:
MonicaLagerquist
6/8/18, 6:35 PM
#1

Du ska inte banta öht.BMI är en lite dålig koll på övervikt/normalvikt men som en liten jämförelse kan den duga. Ditt BMI ligger på 18.2

Under 18,5: UNDERVIKT
18,5 – 24,9: NORMALVIKT
25 – 29,9: ÖVERVIKT
30.0 och mer: FETMA

Om du har en putmage så är det magmusklerna du behöver träna.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
6/8/18, 7:00 PM
#2

#0 Du hör väl själv att det inte är en bra idé att inte äta något på två veckor. Det behövs ingen förklaring till det😃

Häng inte upp dig på kilona utan träna dina magmuskler istället.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Novachan
6/8/18, 7:31 PM
#3

Håller med ovanstående. Hur har du tränat? Kanske det finns bättre/roligare alternativ för dig?

amandain
6/9/18, 6:00 PM
#4

Jag är 162cm och väger 55 och jag ser smal ut. Hur är det möjligt att en som är 169,5 och väger 52 har en "putmage"? 😮

Ary
6/11/18, 5:39 PM
#5

Äter man inte så tappar man alltid muskler - kroppen måste ha protein till att bygga upp musklerna som bryts ner vid träning.

Sedan minskar ämnesomsättningen vid chockbantning. Resultatet blir att kroppen behöver färre kcal för att existera och man behöver äta ännu mindre för att gå ner.

Du kan ju äta så att vikten ligger på protein, mycket grönsaker och lagom fett. Blir magen orolig av mycket mejeriprodukter så kan det ge putmage.

Kyllan56
6/11/18, 8:59 PM
#6

Tror snarare att du behöver hjälp med att få en sund kroppsuppfattning. Precis som MonicaLagerquist skriver ligger du på underviktig. Så 4-6 kg är allt annat än realistiskt!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
[Shettisar]
6/12/18, 10:41 AM
#7

Ska man gå ner i vikt så ska man äta.Regelbundet över hela dagen och nyttigt.Utgå från kostcirkeln och ät mellanmål.

Råttälskaren4ever
6/17/18, 11:24 PM
#8

du ska inte småäta mellan måltiderna utan ät bara när du ska äta. Och ät så du blir mätt

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Maria
6/18/18, 4:32 PM
#15

Jag har tagit bort flera inlägg ifall det ser konstigt ut.

Det kom in ett gammalt troll 😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
6/18/18, 7:17 PM
#16

Gör plankan för att träna magmusklerna. Den övningen är effektiv för att få plattare mage. Sen är det jättedumt att hetsa efter snabba resultat. Det stressar bara kroppen. Försök ät nyttigare och undvik socker räcker långt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Tant Grön
6/21/18, 10:19 AM
#17

En enkel övning är att dra in magen och hålla så ett tag, detta upprepas några gånger. Man gör det flera gånger per dag. Det var en gymnastiklärarinna som tipsade mig om det när jag var tonåring. Var precis som TS väldigt smal men hade lite putmage. Detta hjälpte för mig.

Upp till toppen
Annons: