Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 555 ggr
Cosmonautens
5/22/18, 10:27 AM

Illamående

Vet inte riktigt varför jag behöver fråga detta eller vart jag skulle placera min fråga…

Jaja, igår åkte jag med min mamma i våran nya bil. Vi har haft den i ungefär en vecka men det var första gången jag åkte en lång bit i bilen.

Jag påverkas väldigt mycket när jag åker i nya bilar då de har en viss doft, doften kommer från plasten som suttit i bilen antar jag. Jag mådde riktigt riktigt illa i bilen, samt när jag kom hem. Jag försökte få i mig något när jag kom hem och det hjälpte lite men jag gick ändå och la mig yr.

Idag känner jag mig fortfarande lite yr😐. Någon av er som känner samma sak i nya bilar? Vad kan jag göra för att bli av med detta? Det hjälpte med mat, så ska jag bara äta eller?

Ska försöka undvika  att åka i bilen tills den har en neutral doft…

Annons:
MonicaLagerquist
5/22/18, 10:44 AM
#1

Jag känner igen det där.Men för mig gäller det nya båtar. Kan inte gå på båtmässan längre för jag blir sjuk av doften av ny plast.

Jag skulle vädra ur bilen ordentligt och sen försöka låta bli att åka när det är riktigt varmt för doften blir värre då.

Kör på AC om du måste åka i bilen.

Stolt ägare till fem La permer

[Thiah]
5/22/18, 10:45 AM
#2

Jag reagerar på nya bilar och även många taxibilar. Har blivit lite bättre som äldre eller så kanske jag hanterar det bättre bara

Lona
5/22/18, 11:41 AM
#3

Nya bilar, i synnerhet SAAB, har varit gräsliga. Försök vädra ur bilen ordentligt, är det varmt ute kan ni dra ner rutorna när ni kör (jag tycker att det kan bli värre av ACn, den är ju också ny och "plastig"). Ställ in en skål med ättika över natten, den tar bort mycket doft och är lättare att sen vädra bort än själva plastdoften.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Cosmonautens
5/22/18, 5:07 PM
#4

Tack så mycket för svar samt tips!

Upp till toppen
Annons: