Annons:
Etikettvikt
Läst 579 ggr
[Emelielundgren]
2018-05-18 18:33

Varför viktminskning?

Hejsan! Jag är 17 år och 162cm lång. I vintras/höstas så vägde jag mellan 55-56kg på eftermiddagen men den senaste månaden så har jag minskat i vikt. Jag gick ner till ungefär 53,5 men det va dagarna inför ett stort prov och stressen gjorde att jag åt dåligt, trodde det berodde på det. Gick inte direkt upp i vikt fast jag åt som vanligt igen och idag ca 4 veckor senare så vägde jag 52,5. 56 och 52,5 kg är kanske inte så stor skillnad men jag är nyfiken vad det beror på? Har varit vegetarian i snart 5 månader och började simma ca 800m två ggr i veckan för 5 veckor sen, utöver det tränar jag inte alls. Vad tror ni? Kan lite simning göra sån skillnad?

Annons:
tlover
2018-05-18 19:11
#1

Ja så enkla saker kan påverka. När jag bor i stan så går jag alltid ner i vikt, helt enkelt för att jag går mer och lyfter mindre tungt. Så både byte av kost och simning kan helt klart spela roll

l'm back

OnlineCores
2018-05-18 19:20
#2

Det går fort de första veckorna när man börja träna eftersom man minskar på kroppens vätska och man omsätter mera näring. Sen beror det på när och hur man väger sig. Jag går upp- och ner 2-5 kilo hela tiden, beroende på när jag väger mig. Jag tittar mera på vilket spann jag är på, eftersom det är så svårt att följa upp samma rutiner varje dag så att man väger sig med samma förhållanden. T.ex. om man varit på toa, eller om man har ätit, eller om man sovit dåligt några nätter kan påverka vikten.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Upp till toppen
Annons: