Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 626 ggr
creizy
2018-05-16 15:26

Allergisk mot värmen?

Kan man vara det? Jag blir så trött och slut när det är varma dagar. Menar alltså inte bara lite trött utan totalt utmattad. Det är nästan outhärdligt att gå från vardagsrummet och in i köket för att hämta ett glas vatten. Min mamma som är PENSIONÄR!! har mycket mer ork än jag. Hon jobbar i trädgården hela dagarna, gräver upp buskar och planterar nytt och tycker inte det är jobbigt alls. Och jag vill bara lägga mig i ett kallt rum och vila.

Jag minns att jag kände precis samma sak ifjol sommar. Men tidigare år har det inte varit så. Då har jag sökt mig till sol och värme utan att det är några problem. Vätskebrist kan man ju tänka, men jag tvingar i mig vatten även om jag inte direkt är törstig.

Annons:
parsley
2018-05-16 19:03
#1

Har du testat att ta lite extra salt? Du kan salta på gurkskivor och äta dem eller ta 1/2-1 tsk salt i ett glas vatten och dricka. Man förlorar en del salt när man svettas. Är det saltbrist så kommer du snart att känna dig bättre.

DesK
2018-05-16 19:35
#2

Knappast allergisk, men väl saltbrist, som parsley säger. Det är viktigt att välja riktigt salt, inte Seltin eller liknande.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

parsley
2018-05-16 19:54
#3

Kan även tänka mig att Resorb eller vätskeersättning, kan fungera. Vätskeersättning kan man blanda själv eller köpa på Apoteket.

Tyst
2018-05-18 08:35
#4

Vårdcentralen. Att gissa sig till varför du blir trött i värme är helt omöjligt, och att dricka för mycket vatten kan bidra till trötthet iom natriumbrist. Samma med för lite vatten, och för mycket/för lite salt…

Honestyisdead
2018-05-18 16:54
#5

Jag blir också helt slut av värmen. Får huvudvärk och blir slö. Detta trots bra vätskeintag och salt.

Vill ha svalka!

Lojs
2018-05-22 11:15
#6

Jag är likadan. Värmen/solen tar otroligt mycket på krafterna. Håller mig mest inomhus i värmen. Jag har varit sån här typ sedan jag blev vuxen (är 35), har inga bra tips tyvärr, men skönt att man inte är ensam om det!

Förr fick jag även solexem och jag är överkänslig mot myggbett (bara vissa sorters mygg verkar det som dock), så jag brukar säga att jag är allergisk mot sommar. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Upp till toppen
Annons: