Annons:
Etiketthud
Läst 3175 ggr
Dushess
2018-05-07 22:29

Bleka födelsemärken?

Ahhhh, jag är så trött på alla fula prickar i mitt ansikte. Är 14 och har minst 15 födelsemärken i facet, alltså platta. Har sån grov komplex över detta och haft detta sen 3-4 klass kanske. Finns det något effektivt man kan bleka dom på?, vill direkt inte säga till mamma eller pappa heller, så någon huskur? Dom vet inte att jag har komplex över det!

Annons:
Maria
2018-05-08 06:21
#1

Vissa födelsemärken försvinner med åldern och jag tror egentligen inte att huskurer fungerar fullt ut i detta fall men du kan ju testa. 

Hittade denna sidan

https://stegforhalsa.se/hur-man-tar-bort-leverflackar-naturligt/

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Dushess
2018-05-08 06:41
#2

#1Har också sett den, men tror det är för upphöja, och mina är somsagt helt släta.

Maria
2018-05-08 06:46
#3

Man kan ju ta bort leverfläckar via vården men det kräver ju att de är till besvär eller att man misstänker att de kan vara farliga på sikt.

Annars tycker jag att det är så fint. Det ger en personlighet över utseendet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Novachan
2018-05-08 19:01
#4

Tycker inte det är fult med leverfläckar, någonstans på kroppen. Vissa försvinner som sagt med tiden och ibland får man nya. Vi skulle nästan se konstiga ut om vi inte hade några leverfläckar - onaturligt liksom.

Om du verkligen vill dölja dem så får du använd smink; concealer, kanske någon foundation

Lona
2018-05-08 19:43
#5

Att ta bort dem via vården innebär dessutom en viss risk för ärr, beror väl lite på hurdana leverfläckar man har och hur de tas bort, men jag skulle tycka att det var dumt att riskera.
Jag har bara tagit bort sådana som är upphöjda, antingen för att de har irriterat eller sett ut att kunna bli maligna.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: