Annons:
Etikettstress-och-utbrändhet
Läst 931 ggr
cissi_1993
2018-05-06 16:38

är detta pag. stress??

Hej på er, 

jag har under den senaste veckan dragits med mardrömmar som gör att jag inte får sova tillräckligt och blir då väldigt trött. anledningen till att jag funderar på om det är stressrelaterat är att jag även får ett obehag i bröstet/hjärtklappning när jag är på jobbet kan även få det hemma men är inte alls lika vanlig. 

vad tror ni kan det bero på jobbet eller kan det vara något annat?

och om ni tror att det är stress har ni några tips på vad jag kan göra för att klara av stressen bättre?

Cecilia

Annons:
[The, Wolf]1
2018-05-06 17:37
#1

Främst av allt så skulle jag uppsöka en läkare och berätta för han eller hon hur du känner.

Stress kan uppkomma som många ansikten likaså oro och ångest och det här är nåt som vi ofta i vår vardag möter när vi känner stress.

Det betyder inte att det är farligt men jag vill råda dig att söka hjälp ifall att det är nåt som behöver ses över.

Stress är idag en av dom vanligaste folksjukdomarna och vi behöver ha uppsikt på oss själva precis som du har med dina symtom men var inte rädd att be om hjälp och få utrett vad det beror på .

Vi är på forum nu och forum är inte läkare så att uppsöka rätt hjälp anser jag vara A och O för du ska inte sitta med rädslan själv. Har du ingen du kan prata med om hur du känner och på så vis lätta ditt hjärta ❤️

cissi_1993
2018-05-06 17:43
#2

då ska jag ringa vårdcentralen imorgon. 

jo jag har mina vänner ❤️ men fick för mej att det kanske var någon här som hade svar :P

OlgaMaria
2018-05-07 08:42
#3

Att äta något på kvällen innan du sover kan hjälpa  mot orolig sömn. Ta gärna lite magnesium på kvällen - det förbättrar sömn och hjälper mot hjärtklappning.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

sp0ngeb0b
2018-05-07 11:17
#4

Jag har också haft problem med stress. Jag tror att det är bra om du kan komma på vad det är exakt som orsakar stressen, och om det är något du kan göra något åt själv kan du ju prova det först. När jag hade som mest problem var det på grund av jobbet. Jag hade ett jobb där varje dag såg likadan ut mer eller mindre - samma arbetsuppgifter i samma ordning. Det var många smågrejer som var lätta att missa eller glömma bort, vilket jag gjorde ibland, och tyvärr kunde det ibland ge tråkiga konsekvenser. Så jag stressade över det rätt så mycket - tillräckligt mycket för att dra på mig magkatarr. Jag löste det genom att göra en lista på mobilen med alla uppgifter i rätt ordning, så kunde jag snabbt ta upp den och checka läget med jämna mellanrum. Det hjälpte faktiskt mig väldigt mycket!

Nu säger jag inte att all stress går att fixa själv (har nämligen ingen bra koll på hur det funkar), men jag säger bara att det kan vara värt att fundera över och försöka lösa själv. För mig gick det ju relativt enkelt att lösa. 

Att söka hjälp tror jag är bra oavsett hur läget ser ut, speciellt när din sömn blir påverkad så pass mycket.

Upp till toppen
Annons: