Annons:
Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 1244 ggr
VampireGirlElvira
2018-04-21 14:40

Oregelbunden hjärtrytm

Jag har oregelbunden hjärtrytm och har en kraftig förkylning sedan igår, och en gång förra tisdagen. Bara jag anstränger mig lite med att gå ut på en liten uppfriskande promenad runt kvarteret, så får jag hjärtklappning. Har haft mer oregelbunden hjärtrytm sen igår, väldigt trött, nysningar, torra ögon, orkeslös på grund av förkylningen, huvudvärk, ont i kroppen, ont i ryggen, lite ont på höger sida av halsen (kroppspulsådern?), hög feber (mitt vanliga ”feber” när jag mår riktigt dåligt ligger på 37,7), och den låg på 37,5 igår och 37,4 imorse. Till min fråga nu, kan man fara till akuten och kolla upp detta? Jag har, som ni kanske vet, Loeys-Dietz Syndrom, och har sedan tidigare hjärtproblem och andra problem sen födseln, så är det akuta besvär för något? Läste på 1177 om att i värsta fall så kan man ha förmaksflimmer, men jag har inte ont i bröstet eller att jag har svimmat av.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
Aleya
2018-04-21 14:43
#1

Jag skulle ringa 1177 och fråga istället.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

MonicaLagerquist
2018-04-21 14:43
#2

Jag skulle ha ringt in till sjukhuset/ 1177 och hört mig för.

Hjärtproblem bör inte ignoreras.

Stolt ägare till fem La permer

VampireGirlElvira
2018-04-21 14:52
#3

Jag ska ringa dom på direkten. Kommer att skriva igen senare ikväll eller i morgon hur det har gått.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

MonicaLagerquist
2018-04-21 14:53
#4

Lycka till!

Stolt ägare till fem La permer

Aleya
2018-04-21 14:59
#5

#3 klokt. Önskar dig lycka till.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

OlgaMaria
2018-04-21 15:43
#6

Magnesium brukar hjälpa lite mot oregelbunden rytm och hjärtklappning, men givetvis ska du ta detta med vården också.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
MonicaLagerquist
2018-04-22 09:13
#7

Hur går det för dig?Mår du bättre?

Stolt ägare till fem La permer

VampireGirlElvira
2018-04-22 10:13
#8

Än så länge så mår jag bra. Kom hem halv tio från sjukhuset igår, och dom hittade ingenting allvarligt. Dom tog EKG på mig, och skiktröntgen över halsen och axlarna, men dom hittade ingenting ovanligt. Dom misstänkte att dom oregelbundna hjärtslagen, och allt annat jag skrev här, att dom tror det beror på min förkylning. Dom hade inga experter inne som kunde konstatera till 100% att det var Loeys-Dietz Syndromet som djävlades. Jag känner att mitt hjärta är betydligt lugnare idag. : ) När man har det här syndromet, så tror man alltid på det värsta när allt känns mer ovanligare och obehagligare än tidigare. Jag skulle komma tillbaka ifall jag får dom här besvären igen, men jag vet inte vad dom kan göra met åt det än skiktröntgen. Men men, jag mår bra än så länge men jag är trött från igår.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

MonicaLagerquist
2018-04-22 10:30
#9

Skönt att du mår bättre idag.

Stolt ägare till fem La permer

VampireGirlElvira
2018-04-22 10:54
#10

Ja. : )

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Upp till toppen
Annons: