Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 1190 ggr
Blanca90
2018-04-13 08:52

Ryggskott

Hur länge kan ryggskott hålla i sig? Jag fick plötsligt jätteont längst ner i ryggen. Det bara blev på morgonen när jag ställde mig upp efter att varit på toa. Men det var på långfredag  så det har ju varat ett tag nu. Jag har inte speciellt ont om jag bara går omkring rak i ryggen, men framåtböjningar är riktigt besvärligt. T.o.m det lilla man böjer sig fram när man tvättar händerna. (jag har ett ganska lågt handfat)

Jag har haft så här i ryggen någon gång tidigare för två år sedan. Jag gick till sjukgymnast då och fick övningar att göra och jag blev då bra på en vecka. Nu har det ju gått 2 veckor idag och jag är verkligen inte bra. Lite bättre än alldeles direkt det hände men inte bra alls trots att jag gör övningarna jag fick förra gången. Tex att klä sig ta på strumpor skor är jättekrångligt och tar låång tid om ingen hjälper mig så jag slipper böja mig.

Kan det hålla i sig så här länge och ändå vara "normalt"?

Annons:
parsley
2018-04-13 09:39
#1

Tycker absolut du ska kontakta vården för vidare utredning.

Aleya
2018-04-13 09:49
#2

Kontakta vården.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

OlgaMaria
2018-04-20 11:46
#3

Ryggskott brukar ta några veckor eller mer innan man är bra. Inte konstigt om det tar en månad eller mer. Däremot bör man märka en långsam förbättring över veckorna. Att vara helt bra inom en vecka är verkligen snabbt. :) Så det låter normalt för hur det kan bli efter ryggskott.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
2018-04-20 13:15
#4

Jag tycker också att det låter normalt för ett ryggskott.

Kan du inte göra övningarna du gjorde sist?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
2018-06-03 17:30
#5

Hur gick det?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: