Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 971 ggr
Anonym.ifokus
4/10/18, 4:57 PM

Suddig syn på en dag?

Hej!

Jag är linsbärare och har märkt idag att jag ser sämre på vänstra ögat. Först trodde jag att det var något som kanske fastnade i linsen så om jag tar av mig de så blir det nog vanlig igen. Men nej när jag sätter på mig glasögon händer det samma sak. Om jag blundar och tittar med höger öga är det vanligt, styrkan är alltså rätt på både linserna och glasögonen. Men när jag blundar och tittar med vänster öga är det sämre som om styrkorna är fel. Så plötslig…på en dag??

Annons:
Aleya
4/10/18, 4:59 PM
#1

Om detta fortsätter skulle jag råda dig att kontakta optiker eller ögonkliniken på sjukhuset.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

MonicaLagerquist
4/10/18, 4:59 PM
#2

Om det kommer så plötsligt så skulle jag ta kontakt med ögonakuten.

Stolt ägare till fem La permer

Anonym.ifokus
4/10/18, 5:07 PM
#3

Jag tänkte vänta in tills imorgon och se om det blir bättre men annars kan man gå till vårdcentralen? För här så finns det inte ögonkliniker och sådant…

Aleya
4/10/18, 5:09 PM
#4

#3 du kommer nog med största sannolikhet bli remitterad till en sådan om vc anser så.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym.ifokus
4/10/18, 5:32 PM
#5

#4 Då får det nog blir så, men är det verkligen så allvarlig? Jag ser ju bara pytte lite sämre med vänstra öga…?…

Aleya
4/10/18, 5:37 PM
#6

#5 jag vill inte spekulera i vad som kan vara problemet då jag inte är läkare. Men jag råder alltid folk som har problem med synen att söka vård

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Sindri
4/10/18, 6:08 PM
#7

50+ are?  Jag råkade just ut för nåt liknande. Det visade sig vara glaskroppsavlossning. Inget allvarligt, mycket vanligt i min ålder. Man ser lite suddigt ett tag, kan få svarta prickar framför ögonen och lite blixtar i utkanten av synen.

Börjar det göra ont måste man åka in akut, men du skall naturligtvis kolla om det är det eller något annat.Synen skall man vara rädd om.

Anonym.ifokus
5/15/18, 9:28 PM
#8

#8 Ett tag sen jag la ut inlägget men ville bara säga att dagen efter blev allt normalt igen som tur :)

FataMorgana
5/16/18, 9:43 AM
#9

#7

Om man ser blixtar i utkanten av ögat måste man åka in till akuten på en gång och regelbundet kolla om näthinnan är skadad så länge processen pågår. Det tar inte ont om näthinnan skadas.

[Devya]
5/22/18, 5:48 AM
#10

Du borde antagligen ändå kolla upp dina ögon. Det kan vara att linserna påverkar dina ögon negativt. Inte alla kan använda linser.

Upp till toppen
Annons: