Annons:
Etiketthud
Läst 1414 ggr
Jungfru82
2018-04-05 20:29

Ansiktskräm

Är torr i ansiktet och använder aco face clean lotion sedan face dag ansiktskräm för torr hy men om jag tar i mitt ansikte känns det väldigt fett då är det fel ansiktskräm? Jag skulle köpt för fet hy eller hur?

Annons:
[AnimeV4]
2018-04-05 21:08
#1

Jag tycker de flesta produkterna är alldeles för starka för huden, men är jättenöjd med Urtekrams aloe vera gel. Det var perfekt även när jag var på Isotretinoin-behandling (Roaccutan), vilket är det starkaste du kan få mot acne och gör dig astorr. Finns på apotea!

Det blir som en liten skyddande hinna som man vänjer sig vid, men man känner sig slät och inte fet.

Sindri
2018-04-05 21:24
#2

Vanligt kokosfett funkar för många. Perfekt att ta bort makeup med också.

Igår gjorde jag en blandning av kakaosmör, sheasmör, kokosfett, aloevera-gelé, jojoba- och arganolja. Suverän till hela kroppen.

Honestyisdead
2018-04-05 21:34
#3

Är du torr ska du så klart inte ha kräm för fet hy utan för torr hy.

Sindri
2018-04-05 23:10
#4

Jag kollade på innehållsförteckningen på produkterna och ursäkta mig - men så mycket skit de innehåller! Bl a paraffin som täpper till porerna, alkohol som torkar ut huden, en del produkter som är biprodukter från oljeraffinering mm.

På http://www.shenet.se/ kan du söka på varje enskild ingrediens och jag lovar  när du läst det vill du inte använda de produkterna igen.

Använd kokosfett, olivolja, avocadoolja, tistelolja… Sånt man kan äta går jättebra att använda utvärtes. Alternativt lär du dig blanda själv, det är inte så svårt.

Eller leta rätt på ett märke som gör sådana produkter. De är dyra men inte lika skadliga för kroppen.

Upp till toppen
Annons: