Annons:
Etikettallergier
Läst 3835 ggr
sali
3/25/18, 8:44 PM

Utslag ! Allergi ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan igen! Jag fick igår morse kliande utslag som började på ena sidan halsen, tog direkt desloratadin (allergitablett) men det kom flera på andra sidan och har sedan dess ploppat upp några då och då, nu är dom över hela halsen, några enstaka på bröstet, på axlarna i nacken övre delen av ryggen hårbotten och även ena kinden och några få i pannan… Jag har sedan igår morse tagit sammanlagt 4 desloratadin men det gör ingen skillnad dom fortsätter sprida sig lånsamt. Är ungifär som pyyyttesmå finnar och mär jag kliat så ploppar dom till lite och blir sedan röda istället. Vet inte alls om det är allergi eller vad det kan vara ! Men det är irriterande och kliar ju ganska mucket till och från, har duschat igår morse när dom började komma med lactacyd och tänkte nu ta en dusch igen. Känns inte torrt eller så.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
sali
3/25/18, 8:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Fransu
3/26/18, 3:52 PM
#5

Ser ut som nässelutslag.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

sali
3/26/18, 7:04 PM
#6

Det gick ner lite imorse men blossade upp igen på eftermiddagen vc ville inte vara behjälpliga

Annons:
Fransu
3/26/18, 8:09 PM
#7

Har du bytt tvättmedel eller annat som kan göra att din hud reagerar? Konstigt att vårdcentralen inte ville hjälpa dig. Har du någon annan vårdcentral du kan höra av dig till?

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Zadie
3/26/18, 9:23 PM
#8

#5 Så ser inte nässelutslag ut…. TS: Vet tyvärr inte vad det kan vara, men hoppas det försvinner av sig själv. Annars sök VC igen..

Fransu
3/27/18, 11:58 AM
#9

#8 Jag har haft och har fortfarande ibland liknande utslag i samband med kraftig klåda jag får emellanåt. Jag har diagnosen skrivhud/dermografi och läkaren sa att utslagen var nässelutslag.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Upp till toppen
Annons: