Annons:
Etiketthud
Läst 1764 ggr
Kirnzy
3/24/18, 7:14 PM

Vita "kulor" under huden.

Jag får små vita, hårda, perfekt runda kulor under huden, på ca 1-2mm. Jag märker de oftast på ärrade/irreterade/rodnade områden och det ser ut som små finnar innan tar jag ut dem. Jag plockar bort iallafall 5-10stycken i veckan, oftast sitter de på samma område. Det ser ut som små pärlor och jag kan inte göra sönder de med varken handen eller kniv. Det gör inte ont eller stör så inget direkt väst att söka vård för.. Vad sjutton kan det vara för något? Någon som har liknande?

Annons:
Grodan
3/24/18, 7:17 PM
#1

Jag tror det är det som heter Milier. 

Men när jag sökte på det så hittade jag bara att det ska vara runt ögonen… ?

Själv har jag på kinder… en hudvårdsterapeut sa för några år sedan att det är för att jag äter mycket bönor, men jag vet inte om jag tror på det… lol


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Kirnzy
3/24/18, 7:32 PM
#2

#1 Tack, det kan det nog vara. Tänkte inte på det då de inte är "knottriga" eller står ut alls, utan de sitter mycket längre ner under huden, och de är jättelätta att få bort. Sökte lite mer nu och det verkar inte ovanligt att man får det lite överallt på kroppen. Själv får jag ibland såna runt ögonen men skulle inte koppa ihop de som samma sak som de här kulorna, men det är kanske samma så :)

Upp till toppen
Annons: