Annons:
Etikettstress-och-utbrändhet
Läst 502 ggr
Klaaraa
3/23/18, 9:10 AM

Stressad

Hej,

Nu känner jag att jag snart inte orkar mer, jag vill bara lägga mig ner i sängen och glömma bort allting runt omkring mig. Jag är stressad nästan hela tiden och det gör så att jag inte kan koncentrera mig. En miljon tankar svävar runt i mitt huvud och gör så att det blir svårt att tänka klart.

Jag vet inte var jag ska börja, för jag är stressad över så många saker. Men får väl ta o börja från början. Jag gillar att gå långa promenader, mest för att jag tycker att det är viktigt med vardagsmotion men också för att jag håller stressen borta. Om det är dåligt väder någon dag, och det blir svårt att gå ut och gå brukar jag känna mig stressad och rastlös. Jag börjar tänka på min vikt om jag inte rör på mig regelbundet. Mitt BMI ligger på 19,7 så jag vet att jag inte är överviktig, men ändå får jag så himla mycket ångest över min kropp. Om jag äter jag en chokladboll i caféet måste jag gå en promenad eller träna efteråt för att inte få stress över min vikt.

Jag är också mycket stressad över skolan, jag känner mig ganska omotiverad till matte, eftersom att jag tycker att det är svårt och vår mattelärare suger på att förklara. Jag vet att jag förmodligen inte kommer att få godkänt på nationella, detta gör mig såklart stressad över min framtid.

Jag är även väldigt blyg, så har svårt att ta tag i saker som gäller skolan. Jag tycker att det är svårt att be om hjälp och lösa situationer. 

Jag har bara en "kompis" som jag inte har någonting gemensamt med, vi brukar skratta, ha roligt och så. Men jag känner att snart kommer vi glida ifrån varann och då har jag ingen kompis i hela världen. Detta gör mig också så himla stressad. Eftersom att jag som sagt är blyg kommer jag ju aldrig att hitta någon mer kompis.

Jag och min mamma har en väldigt bra relation och kan prata om allt mellan himmel och jord. Men jag vill ha en kompis i min ålder också. En kompis som jag kan resa med, vandra med och göra sånt som jag tycker är roligt.

Ibland när jag sitter i soffan och myser med familjen kan jag ibland drabbas av sån stress att det typ blir blockering i hjärnan. Det är så mycket tankar i huvudet, så att det tillslut blir helt tomt och jag glömmer bort vad jag är stressad över. Det leder i sin tur till att jag blir stressad över att jag har glömt bort vad jag är stressad över.

Jag känner öven att jag pga stressen har fått försämrat minne och glömmer ofta bort saker. Jag har ont i magen varje dag och vet inte var jag ska ta vägen!!

Det finns så mycket mer jag skulle kunna skriva om min stress, men då skulle ingen orka läsa det. Behöver lite tips på hur jag ska bli av med min stress. Jag orkar inte mer, min hjärna håller på att explodera!

Annons:
Upp till toppen
Annons: