Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 982 ggr
strobii
3/13/18, 3:08 PM

kliande tandkött

har fått ett problem med tänderna(eller snarare tandköttet) och undrar mest om det är nån annan som varit med om samma sak?

det började klia fruktansvärt mycket mellan  två tänder på sidan i överkäken igår, i tandköttet liksom,  på baksidan av tänderna. jag använder alltid tandtråd men gjorde lite extra igår, borstade också extra mycket på det stället, men det vill inte ge sig.
och det kliar verkligen jättemycket, den enda lindringen jag kan hitta är att trycka nageln jättehårt mot punkten som kliar - då lättar det lite för stunden. (tänk er ungefär paniken med ett jättekliande myggbett som ni inte kan komma åt och klia ordentligt.)

jag var ganska nyligen hos tandläkare så har inte hål eller tandlossning. och det blöder inte heller från tandköttet. och har man inflammation i tandköttet är väl typ regeln att det ska blöda och snarare göra ont än att klia? :o tycker särskilt att det är lite konstigt att det är på baksidan det kliar.

har ni varit med om liknande? gjorde ni något särskilt för att bli av med det isåfall?

Annons:
[[Lovemyselff]]
3/13/18, 3:09 PM
#1

Har varit med om det,bara att vänta. Tips: Lägg lite vitlök där det gör ont

Ary
3/13/18, 9:14 PM
#2

Googlade lite och hittade tipset från en tandsköterska att borsta där. Finns ju mellanrumsborstar, de kanske kan göra nytta..?

https://www.alltforforaldrar.se/snack2/showthread.php?1186809-N%C3%A5gon-som-f%C3%A5r-kliande-tandk%C3%B6tt

strobii
3/13/18, 10:15 PM
#3

#1 det tipset har jag inte hört tidigare, men kanske värt ett försök haha, även om det i mitt fall kliar och inte gör ont. 

#2 ja då är det kanske bara  att fortsätta borsta då helt enkelt. men när det kliar så här mycket känns det som att risken är att jag borstar alldeles för hårt haha :)

[[Lovemyselff]]
3/14/18, 7:29 AM
#4

#3 Skulle ha stått: Lägg lite vitlök där det kliar

Upp till toppen
Annons: