Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 767 ggr
gickan87
3/7/18, 7:15 PM

Svullen hörselgång

Har varit sängliggande sedan i lördags för en förkylning.
Har varit uppe lite då och då under tiden men sedan i söndags så upplever jag att jag är svullen i vänstra hörselgången.

Det är även som ett tryck över örat och jag hör nästintill ingenting på det.
Upplever också att jag är stel i den sidan av nacken men det kan ju också vara för att jag legat tokigt.

Har försökt att tryckutjämna genom att nypa näsan och "blåsa" med stängd mun men utan respons, det är tvärstopp. Trycket gör att jag tycker det är väldigt obehagligt.

Har testat med otinova, som ska hjälpa till att minska svullnaden i hörselgången men den hjälper inte mycket.

Vad mer kan jag göra eller är det VC som gäller nu?

MVH Erika :)

Annons:
Halvdansken
3/7/18, 10:13 PM
#1

Vänta o se, det är säkert bara förkylningen.  Om det inte går över efter ett par veckor så gå till VC, kan ju också vara en vaxpropp.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maria
3/8/18, 7:26 AM
#2

Jag håller med.

Det har ju gått såpass kort tid så jag tycker du kan avvakta. Det brukar vara segt med återhämtning från förkylningar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

powerade
3/21/18, 12:47 AM
#3

Jag hade ständiga problem med svullna hörselgångar. En tops gjorde ont så jag skrek så de var väldigt svullet. Åkte in till VC och de så jag hade hörselgångs inflammation. Fick en kräm för ögon och öron som jag skulle droppa i öronen. Det blev bättre sen kom det tillbaka då orkade jag inte bry mig men nu har det försvunnit:D Han rekommenderade att topsa öronen försiktigt efter dusch för att få bort vatten och fukt. Kanske kan du prova det och hoppas det blir bättre. Annars är VC det bästa om det inte ger med sig på ett par dagar. Inte så vanligt att man blir skulle i hörselgångarna Eller??

Upp till toppen
Annons: