Annons:
Etiketthjärt-lungsjukdomar
Läst 1256 ggr
Najan13
2018-03-06 14:22

Oregelbunden puls

Snälla, jag behöver hjälp, jag får nästan varje natt, när jag lagt mig ner i sängen för att sova, hjärtklappning. Pulsen går upp till 90 slag per minut när jag ligger ner och jag känner hjärtslagen i hela kroppen. De är så starka att jag till slut får ont i huvudet. Igår gick det ännu längre och hjärtat började slå oregelbundet, förutom det att jag fick massor av extraslag så gick pulsen upp och ner väldigt mycket och jag fick lite ont/ett tryck i bröstkorgen. Har någon annan det problemet? Vet ni vad det är och varför? Snälla jag behöver hjälp, jag blir tokig. Det tar mig 3-4 timmar att somna på grund av det här och det är så fruktansvärt obehagligt.

Kan tillägga att jag är en kvinna på 22 år och att dom har hittat AV-block typ 2 på mig men bara när jag sover och när jag får dessa symptom sover jag inte, men jag ligger ner.

Annons:
blåros
2018-03-06 14:35
#1

Kontakta din läkare och se om du kan få nått som hjälper till att reglera din puls kanske?
Jag har samma symtom, har haft hjärtflimmer och efter det blev det såhär för mig. Jag äter idag Bisoprolol 2,5 mg. Det är inte helt borta men det hjälper mig väldigt mycket och jag kan somna ändå.

Huygens
2018-03-06 15:21
#2

Jag har läste det där med oregelbunden puls för ett fåtal som vaccinerats med Gardasil. Hjälper det att lägga en kudde under huvudet?

Maria
2018-03-06 15:42
#3

Håller med om att du bör kontakta din läkare igen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Najan13
2018-03-06 15:49
#4

#1 Ja jag håller på att utredas just nu, men jag fick inget sånt här på mitt långtids-EKG (såklart). Vad jag vet har jag inte haft något hjärtflimmer.  Jag får inte äta betablockare på grund av mitt AV-block 🤔 Vet du varför ditt hjärta beter sig så här? Vad som är fel?

#2 Jag har inte vaccinerats med gardasil, och det hjälper inte med kudde under huvudet. Jag provade igår att gå upp ur sängen och gå runt lite också, men det hjälpte inte ett dugg. Jag blev bara yr när jag stod upp.

blåros
2018-03-06 18:36
#5

#4 Okej förstår men det kanske finns nått annat du kan få som kan hjälpa dig lite.
Eller kan det vara nått annat som påverkar dig, just när du ska lägga dig och sova? Är du rädd för nått så pulsen ökar för det? Mycket stress? psykisk ohälsa?

Nej jag vet inte varför det är så på mig faktiskt, men jag tror det kan sitta lite psykiskt i mitt fall dock då jag fick mitt flimmer när jag skulle lägga mig. Men samtidigt så kommer det även om jag är lugn så jag vet inte faktiskt.

Hade du haft ett hjärtflimmer så hade du märkt det, det är inget som man går obehindrat förbi, det är en riktigt obehaglig känsla.

Najan13
2018-03-06 21:49
#6

#5 Jag har en del stress i livet just nu, men det är mest på dagen och trots att jag inte är stressad eller så så får jag det på kvällen. Men jag får försöka hitta något som hjälper mig. Tack 🙂

Annons:
blåros
2018-03-07 07:09
#7

#6 Den stressen du känner på dagen kan sedan hur ska jag skriva "komma ifatt", så när du väl lägger dej ner för att varva ner och ska sova efter en stressad dag så är din kropp så stressad och då känner du av det på ett annat sätt.

Stressen kan leda till hjärtklappningar. Både om du haft en jobbig dag, eller om du vet att det kommer en jobbig dag imorgon.

kan du ändra dina dagar lite? Kanske så kan få lite mer vila? Kanske ta en stund och bara sitta ner och ta en kopp te och bara få vara lite.
Jag vet inte hur dina dagar ser ut eller så, men känns som din kropp säger lite varva ner.

Jag tycker ändå att du ska prata med din läkare om detta, även om läkaren inte hittar nått "fel" så kan de va skönt att prata med nån som kan undersöka dig och kolla alla parometrar och det kan lugna dig i sig.

Hoppas det löser sig för dig! <3

Najan13
2018-03-07 22:14
#8

#7 Jag är sjukskriven just nu så mina dagar består bara av vila 😃 

Hjärtklappningarna har jag vant mig med nu, kan behöva gå upp någon gång på natten man inte mer än så, det är den oregelbundna pulsen jag inte gillar just nu 😭 

Jag ska ta upp det med läkaren igen när jag träffar henne. Jag har dock redan fått en remis till arbets-EKG och ultraljud på hjärtat, så kan ju hoppas det visar något, eller ja, kanske helst inte 🤪

Tack så mycket <3

Upp till toppen
Annons: